Gå til innhold

Merkelige betalingsbetingelser hos Symantec.

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt Norton antivurus fra Symantec inkludert i mitt Telenor online-abonnement. Nå har jeg skiftet internettabonnement til Get, og da har jo lisensen på Norton forsvunnet. Gikk inn for å kjøpe ny lisens, men da jeg skulle betale, måtte jeg gå med på følgende:

”sier meg enig i at mine personlige data kan overføres til Digital River og Symantec Group i USA eller i andre land, som kan ha mindre databeskyttelseslover enn det område hvor jeg oppholder meg (inkludert EU)”

Dette synes jeg det lukter av. Har ikke lyst å sende av gårde min kredittkortinformasjon på slike betingelser.

Hva synes andre om dette? Er jeg over-paranoid?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke du behøver å være bekymret for dette. Det skulle være like trygt å kjøpe denne lisensen som annen netthandel. Antar at det er et informasjonskrav at du får dette varselet.

Er det 'Telenor'-versjonen du skal kjøpe lisens til - hvilken versjon er det?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Telenor varianten av nis er ifølge symantec ikke noe de tar ansvar for og visstnok noe som er laget etter telenors ønske.

Det finnes også mange bedre alternativer, mange mener vel at alt er bedre.

Sjekk ut nod32 eller bitdefender.

Lenke til kommentar
Tror ikke du behøver å være bekymret for dette. Det skulle være like trygt å kjøpe denne lisensen som annen netthandel. Antar at det er et informasjonskrav at du får dette varselet.

Er det 'Telenor'-versjonen du skal kjøpe lisens til - hvilken versjon er det?

Nei, det er standard Internet Security 2008. Men etter rådene jeg har fått her og også hos datakyndige jeg kjenner, har jeg tenkt å gå for et annet virusprogram. Problemet er at jeg sliter med å avinstallere NIS. Jeg starter en ny tråd om dette.

Lenke til kommentar
Du trenger ikke å starte en ny tråd for dette :)

Bruk Norton Removal Tool for å fjerne NIS

Nå synes jeg at om NIS fungerer bra på din pc'n, så er det ingen grunn til å bytte til et annet sikkerhetsprogram. NIS er et av de bedre av-programmene. Det vil bestandig være ulike meninger om programmer.

AVG er gratis. Hvorfor betale for noe som jeg kan få gratis?

Jeg var klar over Norton Removal Tool, men i deres "oppskrift" var det noe jeg ikke skjønte: det står jeg skal åpne mitt ”Norton product” og klikke ”Help & Support” øverst i høyre hjørne. Jeg finner ikke noen klikkbar ”Help & Support” i høyre hjørne når jeg åpner Norton Protection Center.

Men men, jeg fant ut av det likevel, og Norton er nå avinstallert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...