rubberduck Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 heisan jeg har valg kvaler her jeg lure på Shuttle barebon om jeg skal velge sis eller i845 chps sett e den oen som kan fortelle meg hva som er lurest mvh:jan Lenke til kommentar
Ronin Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Du bør nok velge SB51G med Intel chipset istedet for SS51G med SiS. Intel chipset'et på denne støtter Hyper Threading, det gjør ikke SiS sitt Lenke til kommentar
rubberduck Skrevet 16. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2003 heisan takk for svar men så lurer jeg på hva Hyper Threading er og hva de gjør mvh:jan Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 HT lar en prosessor opptre som to, dette gir i de fleste tilfeller bedre ytelse Lenke til kommentar
rubberduck Skrevet 16. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2003 kjempe takk for hjelpen mvh.jan Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 SVJV er den eneste CPUen som støtter HT P4 3,06 GHz. Flere kommer nok, men det er ikke så utbredt ennå. Det sagt så er det ikke dumt å gjøre seg klar for fremtiden.... Lenke til kommentar
Ronin Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Bør nok gå for Intel ja, HT blir nok mer utbredt etterhvert. Tror at Intel sitt chipset i utgangspunketet er litt kjappere også. Dette er vel muligens bare målbart og ikke merkbart men Må si jeg liker bedre den blå frontplata til SS51G i forhold til den som er på SB51G da. Men denne kan man bytte uansett om det skulle være nødvendig. En annen ting du bør/må gjøre er å bytte PSU viften og CPU viften om du vil ha den stillegående. CPU viften er temperaturstyrt så den bråker ikke så ille hele tiden men PSU viften er helt tragisk. Du bør "rive" denne ut og stappe inn den Papst viften på 40x40x20, og bruke en spenningsregulator på den. Jeg anbefaler også den 12dB eller 19dB Papst viften til CPU'en. Alt dette får du på www.microplex.no (og nei, jeg jobber ikke der ) Lenke til kommentar
rubberduck Skrevet 17. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2003 takker i gjen for hjelpen jeg får å så må jeg si meg enig i at den blå er finere hehe jeg skal vurder og shifte vifter eter jag har testet oppsette om jeg syns de sjenere meg mvh:jan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå