silvio_ Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Jeg plagdes med det en hel dag, og fant ingen løsning i XP. Testa vista og da fungerte det med en gang. Er rimelig forbanna selv. Sendte mail til multicom mens jeg plaged med XP, enda ikke fått svar. Skal gi de litt tid så sende ny mail. En av grunnene til at jeg kjøpte maskin fra multicom var for å slippe OS med på kjøpet, alle inkluderer jo vista nå til dags. Nå som jeg faktisk må kjøre vista uansett, er jeg langt i fra fornøyd. Skal holde dere oppdatert på saken og hva multicom svarer etterhvert. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Jeg plagdes med det en hel dag, og fant ingen løsning i XP.Testa vista og da fungerte det med en gang. Er rimelig forbanna selv. Sendte mail til multicom mens jeg plaged med XP, enda ikke fått svar. Skal gi de litt tid så sende ny mail. En av grunnene til at jeg kjøpte maskin fra multicom var for å slippe OS med på kjøpet, alle inkluderer jo vista nå til dags. Nå som jeg faktisk må kjøre vista uansett, er jeg langt i fra fornøyd. Skal holde dere oppdatert på saken og hva multicom svarer etterhvert. Jeg gjorde akkurat det same for å løse problemet. En ting jeg bet meg merke i er at det står et slikt gult utropstegn på pci express porten i device manager i windows xp. Og at det ikke kommer opp et skjermkort i det hele tatt i dev man. Ikke engang et standard vga uten driver. Har installert både intel chipset og vga driver fra cd, clevo web, og fra intel sin hjemme side. Ingenting funka. Jeg sendte epost til alle support avdelingene til clevo, samt multicom. Hakke fått svar. Men vi kan vel egentlig konkludere m740 ikke støttet windows xp på nåværende tidspunkt. Lenke til kommentar
silvio_ Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 multicom-support sier den fungerer med XP SP2. Lenke til kommentar
Noiria Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Da ser det ut til at jeg er overbevist. Bestilling er sendt, og jeg venter spent. Hadde uansett planer om å oppgradere (etter hva jeg har lest; kanskje ikke riktig ord når man går fra XP...) til Vista x64 for å kjøre 64-bit Lightroom 2.0 (óg Photoshop CS4 når den kommer). Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 (endret) Dere kan jo prøve å laste ned drivere fra http://www.laptopvideo2go.com/funker bare bra til min IFL90+ ellers må jeg bruke compal sine gamle drivere.. Endret 10. august 2008 av Runarbs Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Dere kan jo prøve å laste ned drivere fra http://www.laptopvideo2go.com/funker bare bra til min IFL90+ ellers må jeg bruke compal sine gamle drivere.. Prøvde det, funka ikke. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Hvordan er batterilevetiden? Holder den ut i nærmere 4 timer med tekstbehandling? Fremdeles ingen som har fått den til å fungere skikkelig med XP? Lenke til kommentar
Shubs Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Hvordan er batterilevetiden? Holder den ut i nærmere 4 timer med tekstbehandling? Fremdeles ingen som har fått den til å fungere skikkelig med XP? Dette lurer jeg også på. Lenke til kommentar
kjhdkfh Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Jeg synes ikke batterilevetiden er sånn kjempebra. Nå har den vært uten strøm i ca 20 min og batteriet er på 68%... har ikke prøvd med bare tekstbehandling. Lenke til kommentar
Jangi91 Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Hvor mange cellers batteri er det? Og hvordan fugerer det å spille noe særlig? Er skjermkortet vesentlig bedre en 8600m gt med 256MB dedikert minne? Og hvor mye veier den PCen? Lenke til kommentar
kjhdkfh Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Hvor mange cellers batteri er det? Og hvordan fugerer det å spille noe særlig? Er skjermkortet vesentlig bedre en 8600m gt med 256MB dedikert minne? Og hvor mye veier den PCen? det er 6 cellers batteri. Det veier 2,3kg. resten vet jeg ikke.. Lenke til kommentar
Oook Skrevet 14. august 2008 Forfatter Del Skrevet 14. august 2008 Hvor mange cellers batteri er det? Og hvordan fugerer det å spille noe særlig? Er skjermkortet vesentlig bedre en 8600m gt med 256MB dedikert minne? Og hvor mye veier den PCen? 8600m GT er bedre enn 9300M GS Lenke til kommentar
silvio_ Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 (endret) Windows-opplevelsesindeks i vista: CPU (P8600): 5,1 RAM (4GB): 5,9 Grafikk: 3,5 Spillgrafikk: 4,7 Harddisk (7200RPM): 5,9 Kan ellers poste tester fra everest eller lignende om noen bryr seg om det. Kjører "laptop battery tester" akkurat nå, kan komme tilbake med resultatet på den senere. edit: Batteri-test-reslutater Bruker vista 64bit, profilen "strømsparer" er brukt her. Slutta vel på 1,7 timer, ganske dårlig i grunn... http://img182.imageshack.us/img182/1048/autosaveih2.png Endret 14. august 2008 av silvio_ Lenke til kommentar
jaddå Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Hvordan er det med skjermkortet? klarer du å kjøre 1080p uten problemer med det? er litt skeptisk til skjermkortet. usikker på hva som skal til for å kunne kjøre fullHD uten problemer... Lenke til kommentar
silvio_ Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Prøvde å spille av en sample, gikk forsåvidt, men hørtes ut som lyden hakket litt etterhvert. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Prøvde å installere winxp sp2 idag, det fungerte heller ikke slik som multicom har sagt... Lenke til kommentar
stianse Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 (endret) Noen som har prøvd denne laptopen med en eller annen Linux distro, f.eks. Ubuntu? Etter hva som står her så er jeg litt skeptisk til skjermkortet, selv om 9300M GS er listet som støttet i NVIDIA driverne for Ubuntu. Endret 23. august 2008 av stianse Lenke til kommentar
Duggis Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Prøvde å spille av en sample, gikk forsåvidt, men hørtes ut som lyden hakket litt etterhvert. Hadde en kompis med samme problem, som spurte meg om hjelp. Da fant jeg en innstilling i bios som sa hvilket operativsystem som var i bruk. Denne var satt til Vista. Når jeg da skiftet denne til WinXP fungerte det fint. Kanskje det er en løsning for flere her. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Prøvde å spille av en sample, gikk forsåvidt, men hørtes ut som lyden hakket litt etterhvert. Hadde en kompis med samme problem, som spurte meg om hjelp. Da fant jeg en innstilling i bios som sa hvilket operativsystem som var i bruk. Denne var satt til Vista. Når jeg da skiftet denne til WinXP fungerte det fint. Kanskje det er en løsning for flere her. Prøvde det også. Jeg mistenker mer og mer at det er noe galt med den pc-en jeg har hatt med å gjøre. Lenke til kommentar
jaddå Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 foruten de nevnte problemene, hvordan er maskinen fysisk, er byggekvaliteten bra? støyer den? varme? etc.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå