G4RM Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Etter å ha syklet en del sti i sommer har jeg fått ca 1 cm kast i bakhjulet. Vil gjerne bli kvitt dette da jeg har lest at man kan få strekk i felgen, og da må vistnok hele felgen byttes Kan jeg gjøre dette selv? -beskrivelse? -verktøy? Om nei til spørsmålet over: Kan noen anbefale et bra verksted i Oslo som gjør dette nøye og til en fornuftig pris? Lenke til kommentar
kterjesen Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Etter å ha syklet en del sti i sommer har jeg fått ca 1 cm kast i bakhjulet.Vil gjerne bli kvitt dette da jeg har lest at man kan få strekk i felgen, og da må vistnok hele felgen byttes Kan jeg gjøre dette selv? -beskrivelse? -verktøy? Om nei til spørsmålet over: Kan noen anbefale et bra verksted i Oslo som gjør dette nøye og til en fornuftig pris? JA, dvs. mest sansynlig kan du gjøre dette selv. Akuratt hva verktøyet, som er tilpasset slike formål, heter, vet jeg faktisk ikke, men DET FINNES. Dersom du ikke finner verktøy kan du PRØVE å bruke en ikke altfor stor tang (f.eks. letherman el.l). Vil til sluttsi at jeg synes 1 cm er mye dersom den var rett når du startet med syklingen, men det er ikke et håpløst tilfelle, i og med at jeg selv har rettet opp en ca 1,5-2 cm på egne sykler. LYKKE TIL Mvh Lenke til kommentar
HOHOHOHO222 Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 (endret) NEI NEI NEI, IKKE GJØR SOM kjertsen sier, det er HELT feil. Du kan helt fint rette opp felgen din om du har kast, og å kjøpe ny er helt unødvendig. Hvordan du gjør det står i mini guiden min https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=989552 Endret 4. august 2008 av PortioN Lenke til kommentar
G4RM Skrevet 19. august 2008 Forfatter Del Skrevet 19. august 2008 Fikset det greit selv til slutt. Kjøpte eikenøkkel og satte i gang. Fant en veldig god beskrivelse her: Sykkelsiden | Verkstedet | Retting av hjul Rettet med hjulet stående i ramma. Jeg merket begynnelsen og slutten på området hvor kastet var med små tapebiter for raskere å finne tilbake når jeg dreide hjulet rundt og rundt for å sikte. Hjulet ble helt fint igjen. Det var ganske moro å ha klart det selv Lenke til kommentar
HOHOHOHO222 Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 (endret) asdasd Endret 13. januar 2010 av snaffle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå