Gå til innhold

Korleis få ein slik forum-meny som hw.no har på framsida?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, nå mente jeg "enkelt", med at hvis du har tilgang til phpBB database strukturen, så kan man prøve å finne ut hvordan man kan gjøre dette.

Jeg kan se det finnes en tabell som heter phpbb_posts. Ut fra denne kan man kanskje gjøre en hel del som å søke etter de siste og nyeste topics fra et forum. Denne har members som post_id, topic_id, forum_id, post_time osv.

Så må man vel generere en link til dette forum som da har en del parametere som da skal peke til denne posten/topic.

Nå tar jeg ting bare på sparket, vet ikke hva du kan eller ei, men SQL er en fordel å kunne her hvis du skal spørre etter de 10 siste topics som er aktive eller har nyere innlegg. Du må spørre flere tabeller for å hente tekst osv.

Kan se om jeg kan får til noe mer konkret etterpå, er middag her :D

Lenke til kommentar

Har knota litt her :o

$query = "select P.post_id as PostId, T.topic_id as TopicId, T.topic_title as TopicTitle, T.topic_replies as TopicReplies from"

." phpbb_topics as T, phpbb_posts as P, phpbb_forums as F, phpbb_categories as C"

." where P.post_id = T.topic_last_post_id and F.forum_id = T.forum_id and F.cat_id = C.cat_id and F.auth_view = 0 order by P.post_time desc limit 10";

if($sql->Query($query))

{

while($row = $sql->Next())

{

echo "<div><a href="/phpbb/viewtopic.php?p=$row[PostId]">$row[TopicTitle] ($row[TopicReplies])</div>n";

}

}

Denne lager en veldig simpel liste av de 10 siste topics :)

Kan sikkert forbedres...

NB: $sql->Query opplegget er noe eget jeg har laget, her må du bytte ut med mysql_query og Next greia må vel byttes ut med mysql_fetch_array f.eks.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...