Gullars Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Hei Eg bruker også phpBB som forum, og eg lurer på korleis HW har fått den menyen med dei ti siste innlegga i forumet på framsida... Er det nokon som kan forklara meg dette? takk Lenke til kommentar
alexholm Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Man har vel tilgang til databasen og strukturen der, og da er vel det enkelt å få til dette? Lenke til kommentar
Gullars Skrevet 16. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2003 Dersom du synest det er så enkelt kan jo du forklara...? Lenke til kommentar
alexholm Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Vel, nå mente jeg "enkelt", med at hvis du har tilgang til phpBB database strukturen, så kan man prøve å finne ut hvordan man kan gjøre dette. Jeg kan se det finnes en tabell som heter phpbb_posts. Ut fra denne kan man kanskje gjøre en hel del som å søke etter de siste og nyeste topics fra et forum. Denne har members som post_id, topic_id, forum_id, post_time osv. Så må man vel generere en link til dette forum som da har en del parametere som da skal peke til denne posten/topic. Nå tar jeg ting bare på sparket, vet ikke hva du kan eller ei, men SQL er en fordel å kunne her hvis du skal spørre etter de 10 siste topics som er aktive eller har nyere innlegg. Du må spørre flere tabeller for å hente tekst osv. Kan se om jeg kan får til noe mer konkret etterpå, er middag her Lenke til kommentar
Gullars Skrevet 16. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2003 Er ganske blank. Hadde satsa på at det var eit ferdigscript som løyste dette problemet... Lenke til kommentar
christt Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Det finnes et ferdigscript som fikser biffen på www.phpbb.com Ta en tur dit og sjekk ut add-ons for forumet. Lenke til kommentar
Gullars Skrevet 16. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2003 Har leita gjennom der utan å finna noko som helst. Kan du spesifisera adressa litt? Lenke til kommentar
christt Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 HER. Den øverste som heter topics anywhere bør vel gjøre jobben. Lenke til kommentar
alexholm Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Har knota litt her :o $query = "select P.post_id as PostId, T.topic_id as TopicId, T.topic_title as TopicTitle, T.topic_replies as TopicReplies from" ." phpbb_topics as T, phpbb_posts as P, phpbb_forums as F, phpbb_categories as C" ." where P.post_id = T.topic_last_post_id and F.forum_id = T.forum_id and F.cat_id = C.cat_id and F.auth_view = 0 order by P.post_time desc limit 10"; if($sql->Query($query)) { while($row = $sql->Next()) { echo "<div><a href="/phpbb/viewtopic.php?p=$row[PostId]">$row[TopicTitle] ($row[TopicReplies])</div>n"; } } Denne lager en veldig simpel liste av de 10 siste topics Kan sikkert forbedres... NB: $sql->Query opplegget er noe eget jeg har laget, her må du bytte ut med mysql_query og Next greia må vel byttes ut med mysql_fetch_array f.eks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå