Gå til innhold

Beste 250 Gb til ikke mye over 500kr?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det er svært lite forskjell mellom de ulike merkene og modellene harddisker for bærbare pc'er (2,5"). Generelt har Samsung rykte på seg for å være litt mer stillegående, Hitachi påstås å yte litt bedre, og Seagate er litt av begge deler. Ellers koster det ikke mye å gå opp til 320 GB, i tillegg til mer lagringsplass får du da også en god del høyere lese/skrivehastighet på grunn av den høyere datatettheten.

Lenke til kommentar
det er svært lite forskjell mellom de ulike merkene og modellene harddisker for bærbare pc'er (2,5"). Generelt har Samsung rykte på seg for å være litt mer stillegående, Hitachi påstås å yte litt bedre, og Seagate er litt av begge deler. Ellers koster det ikke mye å gå opp til 320 GB, i tillegg til mer lagringsplass får du da også en god del høyere lese/skrivehastighet på grunn av den høyere datatettheten.

Jeg vil vel ikke merke noe mere spill ytelse ved og gå opp til en av de 320 Hdd?

Isåfall hvor mange FPS er det snakk om?

Endret av lobfredd
Lenke til kommentar
En harddisk påvirker ikke FPS : Men derimot loadetid start/nye "brett" kan påvirkes av hvor rask disken er. Derfor mange extremegamere f.eks vil ha WD Raptor som spill/OS disk som har lavere aksesstid enn andre disker.

Da tror jeg at jeg går for 250GB pga skal ikke spille mye på laptoppen!

den er kunn til nød!

Lenke til kommentar

Generellt sett vil 7200 omdreiningers disker være raskere.

Men det kommar også an på antall plater/tetthet og lagrings teknologi som jeg selv erfarte med en 2.5" disk.

F.eks en 5400RPM disk med perpendikulær lagring er omtrent like rask som en 7200RPM disk uten denne teknologien (sett at begge har samme bufferstørrelse).

Lenke til kommentar
Men..

Hva vil være raskest av:

250GB 5400RPM

eller

160Gb 7200RPM

??

Disse er faktisk omtrent like raske. 250GB 5400RPM har en liten fordel i gjennomsnittlig lese/skrivehastighet, mens 160GB 7200RPM har en liten fordel på søketid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...