frackas Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Jeg har et problem med dataen min: Jeg bygde dataen for noen måneder siden, og den har fungert fint helt til nå. En gang jeg skulle starte den opp, ville plutselig ikke Skjermen skru seg på. Jeg prøvde å starte maskinen opp flere ganger, og etter et par forsøk gikk den på, og alt virket fint.. men dette problemet skjedde oftere og oftere, og man måtte prøve flere og flere gang for å få maskina til å starte. Etter en stund skrudde den seg ikke på i det hele tatt. da fant jeg ut at cpu vifta ikke var kobla til. kan dette være feilen? jeg kobla den til, men skjermen starter enda ikke. Psu`en og alle viftene går nå, men det kommer ingen pip.. noen ideer? Jeg har prøvd å skifte ut grafikkort, skjerm og ram. Dessuten har jeg prøvd å koble fra alle kontrollerkortene, cd romen, floppyen osv, Men ingenting skjer. :o Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Prøv med annet hk, det kan være fucked Lenke til kommentar
shakur Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 mer sansynlig er det strømforsyninga som svikter. har samme problemet hjemme... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Joa kan være psu'en som er defekt, men da må det være 3.3v eller 5v spenningen som er ustabil. Alle 12v viftene får han til å funke. Ville prøvd med clear cmos, og prøvd med en annen psu for å være sikker på at den er i orden. Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 agreed har du et multimeter kan du jo alltids måle spenningen på de forskjellige styrkene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå