Gå til innhold

[Løst] Hjelp til å være kristen.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men jeg har også lest en bok om en dame som har vært i helvete. Den var ganske skremmende, og det gjorde nesten så jeg fikk lyst til å bli kristen bare for å ikke havne der.

 

Synd hun ikke husket kameraet, hehe ;)

 

Men seriøst, det høres ut som noe av diverse pinsevennliteratur og annet som har ligget på trappa mi av og til. Jeg tror du kan ta sannhetsgehalten i den boka med etpar spader, eller nei, tonn, med salt.

Men det var sikkert god lesing og malende beskrivelser, som Kjetil nevner over er det denne type midler enkelte bruker - å "skremme folk inn i troen".

Tragisk :)

Lenke til kommentar
Men jeg har også lest en bok om en dame som har vært i helvete. Den var ganske skremmende, og det gjorde nesten så jeg fikk lyst til å bli kristen bare for å ikke havne der.

 

Kristendommen har alltid brukt grusomme skremselstaktikker og aktiv hjernvaskning for å true mennesker til å ikke tvile på religionen sin. Nå derimot vet vi heldigvis bedre og vitenskapen har så og si avkledd kristendommen for eventyret det er. Jeg vil anbefale deg å legge ned Bibelen et øyeblikk og ta opp en vitenskapsbok istedet! Du bor i et av de mest gudløse og humanetiske landene i verdenen. Du har tilgang til all verdens lærdom og det er først da man får kunnskap nok til å innse hvor galt religion er.

 

For fremtidens skyld, slutt opp med å være redd for latterlige trusler som helvete! Vi vet bedre.

Lenke til kommentar
Synes religion er vanskelig, jeg. Jeg har vært i menigheten noen få ganger. Folk der har spurt om jeg tror på Gud, og jeg har i tillegg fått håndspåleggelse og blitt bedt for. Jeg har prøvd å be til Gud, men føler meg ille til mote når folk spør: "Har du følt noe siden sist?". Når jeg sier at jeg ikke har gjort det, så virker det som om de synes at jeg ikke har gjort nok for å bli frelst. Det gjør meg så forvirret og ikke minst utenfor, når alle i menigheten har blitt frelst unntatt meg selv. Jeg kan jo ikke akkurat frelse meg selv. Hva er det jeg gjør galt, som gjør at Gud ikke vil frelse meg, liksom.

 

Dessuten kommer jeg i dårlig stemning noen ganger når jeg leser ting som står i bibelen. Det er så mye jeg ikke forstår. Jeg har ikke bibel, men får sitat fra bibelen hver dag via e-post. Noen ganger kommer sitat som dette: "Da skal tjenerens herre komme en dag han ikke venter, og en time han ikke kjenner, og hogge ham ned". :ohmy: Det er ikke akkurat lesning som får deg til å hoppe i taket av glede. Så noen ganger får jeg ikke noe lyst til å tro.

 

Men jeg har også lest en bok om en dame som har vært i helvete. Den var ganske skremmende, og det gjorde nesten så jeg fikk lyst til å bli kristen bare for å ikke havne der.

Frelsen kommer av tro, så hvis du tror så er det ikke noe du mangler.

 

Bibelen virker mer forståelig hvis du bruker mer tid på å lese den, og lærer å se sammenhengen i den. Så skaff deg en bibel og bruk tid på å lese den, og jeg tror du kommer til å bli positivt overrasket.

 

Damen kan ikke ha vært i helvete. Det er ikke noe som heter helvete enda. Dessuten er det ingenting å frykte, hvis Gud er Gud og han er ren kjærlighet og rettferdighet så vil ingen kunne ha noe å si på avgjørelsene hans.

Lenke til kommentar

Dere ateister snakker om å leve i nuet og ikke tror på noe helvete. Men akkurat at dere bruker den tiden dere har på dette forumet for å diskutere religion. Hva er så viktig med religion for dere hvis dere ikke er kristne, hadde ikke jeg vært kristen hadde jeg iallefall ikke giddi å sitti på et forum for å diskutere mot religion. Det er vel tydlig at alle ateister er i tvil en gang i blant. Siden dere bruker så mye tid på et religiøst forum.

Lenke til kommentar
Dere ateister snakker om å leve i nuet og ikke tror på noe helvete. Men akkurat at dere bruker den tiden dere har på dette forumet for å diskutere religion. Hva er så viktig med religion for dere hvis dere ikke er kristne, hadde ikke jeg vært kristen hadde jeg iallefall ikke giddi å sitti på et forum for å diskutere mot religion. Det er vel tydlig at alle ateister er i tvil en gang i blant. Siden dere bruker så mye tid på et religiøst forum.

 

jeg er ikke i tvil, men jeg er heller ikke 100% sikker på noe som helst samtidig.

 

personlig mener jeg at en på se ting fra flere perspektiver for å få en bedre oppfattning av virkeligheten.

når jeg diskuterer med en religiøs eller en med en annen mening gjør jeg dette for å lære meg de forskjellige perspektivene samtidig som jeg setter min egen kunnskap på prøve.

jeg er også her fordi det gir meg en følelse av å være med i en opposisjon mot det som er kollektivt i en religion. jeg er en sterk tilhenger av at religion skal være privat og at alt offentlig skal være sekulært.

 

for meg er det bedre å bygge kunnskap ved å finne gode steiner som jeg har lett lenge og grundig etter, for så å legge de ned en om gangen og bygge en mur. finner jeg ut at noen steiner ikke passer ordentlig sammen går jeg tilbake for å sørge for at muren jeg bygger blir så stødig som jeg får den.

jeg synes dette er en mye bedre måte å gjøre det på en å blåse opp et luftslott.

 

jeg vil si det er værre for en kristen å miste troen en det er for en matematiker å regne feil da den kristne føler at h*n ikke har noe å falle tilbake på.

Lenke til kommentar
Synd hun ikke husket kameraet, hehe ;)

 

Hun hadde ikke kamera med seg nei :) , men hun beskrev helvete akkurat som som hun skulle vært der. Skal visstnok se ut som en menneskekropp fra utsiden, og at de forskjellige delene av kroppen er forskjellige avdelinger i helvete. Videre stod det at det er verre å bli kristen og så ikke-kristen enn å ikke være kristen i det hele tatt, for hvis man fant Jesus og så gikk fra ham igjen, da kom man til en avdeling i helvete som var mye verre.

 

Men over til noe helt annet: Mener dere kristne at man kan tro på reinkarnasjon og samtidig være kristen?

Lenke til kommentar
Videre stod det at det er verre å bli kristen og så ikke-kristen enn å ikke være kristen i det hele tatt, for hvis man fant Jesus og så gikk fra ham igjen, da kom man til en avdeling i helvete som var mye verre.

 

Mer skremselspropaganda, hehe ;)

 

Tipper det er et sabla liv på utestedene, ikke noe begrensing på utfoldelse av kjødelige lyster der kan jeg tenke meg, hæhæ :p

Lenke til kommentar
Synd hun ikke husket kameraet, hehe ;)

 

Hun hadde ikke kamera med seg nei :) , men hun beskrev helvete akkurat som som hun skulle vært der. Skal visstnok se ut som en menneskekropp fra utsiden, og at de forskjellige delene av kroppen er forskjellige avdelinger i helvete. Videre stod det at det er verre å bli kristen og så ikke-kristen enn å ikke være kristen i det hele tatt, for hvis man fant Jesus og så gikk fra ham igjen, da kom man til en avdeling i helvete som var mye verre.

 

Men over til noe helt annet: Mener dere kristne at man kan tro på reinkarnasjon og samtidig være kristen?

 

 

Høres ut som noe slags rip-off av Dantes "Guddommelige komedie"...:p

Lenke til kommentar

Dere ateister; slutt å vær så respektløse.. Trådstarter spør om hjelp, rettet primært mot andre kristne, i og med at ikke-kristne egentlig ikke har kompetanse til å svare på det han spør om. Kompetanse, ja. "Hvordan kjenne Gud?" Tror kanskje en kristen kan svare på det litt bedre enn en ikketroende.

 

Litt folkeskikk kan man vel ta meg seg..

Lenke til kommentar
ikke-kristne egentlig ikke har kompetanse til å svare på det han spør om. Kompetanse, ja.

 

Uten sammenligning forøvrig: legen også ha blindtarmbetennelse for å kunne operere andre?

 

Blindtarmbetennelse er noe fysisk du kan lese deg til. Jeg tror alle kristne er enige om at du ikke kan lese deg til hvordan du føler gud, og hvordan det er, helt 100 %. Gud er ikke en klump på høyre overarm. Gud er noe du kjenner.

Kan du forskjell på abstrakt og konkret? If not, go back to elementary school..

 

Hvis gutten trenger hjelp til å forsterke troen sin, hvem tror du hjelper mest? En kristen, eller en ateist? Slutt å vær flåsete, du vet godt hva jeg mener.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...