# offline Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 (endret) Lucky filmen er billig, ca. 14-16kr/rull inkl. frakt. Kjøpte Lucky film til 12,36kr/rull. Må prøves ut. Det er ISO 100 film, 36 bilder/rull. Fomapan koster ikke spesielt mer og for litt mer får man Fuji film. Jeg bestilte 100 ark med negativlommer. Ikke spesielt lett å få tak i. Fotoimport har en del og scandinavianphoto har noe. Jeg kjøpte fra USA. Fant noen uten ringpermhullene, de kostet meg 330kr. inkl. porto. Endret 7. februar 2010 av iKenneth Lenke til kommentar
# offline Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Det kan hende. Skal prøve den andre måten; agitere de første 30-60sek og la den stå i 17min. Heretter skal det gjøres etter "boka"! Lenke til kommentar
# offline Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 (endret) Lite aktivitet her inne. Idag gjorde jeg det etter boka, sånn cirka... Framkaller; 7min. Agitering de første 30 sekundene og i 5-7sek. på hvert påbegynt minutt. Stopp; Brukte først vann og så kjemi i ca. 20sek. Fix: Fomafix i 3min. Agitering første 20-30sek og 5sek. på hvert påbegynt minutt. Skylling; Vanlig vann i noen minutter og avrenningmiddel (Fotonal) i 1min. Prøvde å agitere rolig, 2-3 ganger ved hvert påbegynt min. Hengte filmen på tørk i ca. 30min. Endret 10. april 2010 av iKenneth Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Imponert over produksjonen og produktiviteten, iKenneth - det ser ut som overgangen fra silisium til film virkelig har trigget kreativiteten og lysten hos deg! Nå MÅ jeg snart dra en tur ut med film jeg også, for hver uke som går synes det som som om søkervinduene på rangefinderne mine blir mer og mer anklagende, der de står uten aktivitet i kameraskapet... Lenke til kommentar
# offline Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Det er en grufull bakdel med dette. Jeg har aldri brydd meg om liten søker, nå får jeg krampe av å holde Olympusen inntil øyet. Vurderer sterkt å selge alt DSLR og heller kjøpe EP-2/GF1 etc. som et digitalt tilskudd til alt det analoge skrotet. Lenke til kommentar
stec Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Det er en grufull bakdel med dette. Jeg har aldri brydd meg om liten søker, nå får jeg krampe av å holde Olympusen inntil øyet. Vurderer sterkt å selge alt DSLR og heller kjøpe EP-2/GF1 etc. som et digitalt tilskudd til alt det analoge skrotet. Tiltredes! Jeg har en e-520 som blir mindre og mindre brukt. Liker verden bedre gjennom søkeren på en gammel Om. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 8. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2010 Det er en grufull bakdel med dette. Jeg har aldri brydd meg om liten søker, nå får jeg krampe av å holde Olympusen inntil øyet. Vurderer sterkt å selge alt DSLR og heller kjøpe EP-2/GF1 etc. som et digitalt tilskudd til alt det analoge skrotet. Jeg vet akkurat hva du mener! ME Super har en aldeles nydelig søker! Francis Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 8. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2010 http://www.apug.org/forums/forum37/71371-m...till-alive.html Jeg holdt på å le meg ihjel av dette innlegget: http://www.apug.org/forums/forum37/71371-m...html#post937773 Did you notice any bleaching of the fur? If so, don't fix but redevelop! If the cat has disappeared already, it's too late. Francis Lenke til kommentar
kameranerd Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Skylling; Vanlig vann i noen minutter og avrenningmiddel (Fotonal) i 1min. Prøvde å agitere rolig, 2-3 ganger ved hvert påbegynt min. Jeg pleier å skylle filmen 45 minutter. Pleier også å se gjennom en søker på Leica M6, det er deilig. Kent Lenke til kommentar
# offline Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Er dere mange kameranerder i Sandefjord? Kunne tenkt meg en tur dit, mye finere og mer "by-aktig" enn Tønsberg. Lenke til kommentar
kameranerd Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Er dere mange kameranerder i Sandefjord?Kunne tenkt meg en tur dit, mye finere og mer "by-aktig" enn Tønsberg. Joda vi er noen få, som fortsatt bruker film, men vi er litt i Larvik også. Det er et miljø der for analoge kameraer. Kent Lenke til kommentar
# offline Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 (endret) Hentet nettopp et nytt kamera på posten. Skikkelig plastic-fantastic Cosina C1s - betalte 630kr. og det har aldri vært brukt. Batteriene, kameraet, reima var innpakket i emballasje og plast. Alt kom i original esken og med en urørt bruksanvisning Edit: Nå er jeg 100% analog-dust helt til jeg kjøper et nytt digitalt SLR evt. systemkamera. Det skal bli morsomt å se hvor lenge jeg klarer meg uten. Tviler jeg klarer like lenge som deg, Francis. Endret 9. februar 2010 av iKenneth Lenke til kommentar
kameranerd Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Skikkelig plastic-fantastic Cosina C1 Tror det er Cosina som har laget noen kameraer for Voigtlander og Nikon (Nikon FM10 og EM10). Det er brukelige kameraer. Kent Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Tror det er Cosina som produserer omtrent alt med merkenavnet Voigtländer på nå og de siste 10-15 årene. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Skyter inn et lite spørsmål her, gidder ikke å lage en ny tråd. Hva slags kamera er dette? Dette er noe jeg har vært meget heldig å finne på en avfallsplass, og alt ser ut til å være i fungerende orden. Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 (endret) Nikon EM, produsert fra 1979... http://www.mir.com.my/rb/photography/hardw...gfg20/index.htm Og: http://www.mir.com.my/rb/photography/hardw...20/em/index.htm Endret 14. februar 2010 av Petteram Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Ah, takk for svar! Dette er i perfekt stand, se bort fra litt skitt her og der. Kan det være noe av verdi/samlerobjekt? Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 (endret) Tviler vel på at der er noen samlerverdi, men et apparat som fint kan ta gode bilder. Ville testet det først med en "billig" filmrull for å sjekke at alt er i orden. http://www.keh.com/Product-Details/1/NK020...40/NK02/FE.aspx Endret 14. februar 2010 av Petteram Lenke til kommentar
# offline Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Ett spørsmål om agitering; det er vell det samme om jeg har på lokket og agiterer ved å snu tanken opp-ned eller bruker det medfulgte "snurrepinnen"? Prøvde det sistnevnte nå og det var litt lettere. Man slipper å åpne og lukke tanken. Det ble mindre søl også, bare håper bildene i lider av denne måten. Lenke til kommentar
3G Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 (endret) Hei Ikenneth Som det blir fortalt har vi i Larvik et godt filmbasert fotomiljø. 13 Forstørrere i de fleste formater hvis det frister deg. Det er flere medlemmer fra Tønsberg også. Velkommen er du. Johannes Endret 14. februar 2010 av 3G Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå