Gå til innhold

Den analoge diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Lucky filmen er billig, ca. 14-16kr/rull inkl. frakt. Kjøpte Lucky film til 12,36kr/rull. Må prøves ut. Det er ISO 100 film, 36 bilder/rull.

Fomapan koster ikke spesielt mer og for litt mer får man Fuji film.

 

Jeg bestilte 100 ark med negativlommer. Ikke spesielt lett å få tak i. Fotoimport har en del og scandinavianphoto har noe. Jeg kjøpte fra USA. Fant noen uten ringpermhullene, de kostet meg 330kr. inkl. porto.

Endret av iKenneth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lite aktivitet her inne. :grumpy:

 

Idag gjorde jeg det etter boka, sånn cirka...

 

Framkaller; 7min. Agitering de første 30 sekundene og i 5-7sek. på hvert påbegynt minutt.

Stopp; Brukte først vann og så kjemi i ca. 20sek.

Fix: Fomafix i 3min. Agitering første 20-30sek og 5sek. på hvert påbegynt minutt.

Skylling; Vanlig vann i noen minutter og avrenningmiddel (Fotonal) i 1min.

 

Prøvde å agitere rolig, 2-3 ganger ved hvert påbegynt min.

 

Hengte filmen på tørk i ca. 30min.

Endret av iKenneth
Lenke til kommentar

Imponert over produksjonen og produktiviteten, iKenneth - det ser ut som overgangen fra silisium til film virkelig har trigget kreativiteten og lysten hos deg!

 

Nå MÅ jeg snart dra en tur ut med film jeg også, for hver uke som går synes det som som om søkervinduene på rangefinderne mine blir mer og mer anklagende, der de står uten aktivitet i kameraskapet...

Lenke til kommentar
Det er en grufull bakdel med dette. Jeg har aldri brydd meg om liten søker, nå får jeg krampe av å holde Olympusen inntil øyet. Vurderer sterkt å selge alt DSLR og heller kjøpe EP-2/GF1 etc. som et digitalt tilskudd til alt det analoge skrotet.

 

Tiltredes! Jeg har en e-520 som blir mindre og mindre brukt. Liker verden bedre gjennom søkeren på en gammel Om.

Lenke til kommentar
Det er en grufull bakdel med dette. Jeg har aldri brydd meg om liten søker, nå får jeg krampe av å holde Olympusen inntil øyet. Vurderer sterkt å selge alt DSLR og heller kjøpe EP-2/GF1 etc. som et digitalt tilskudd til alt det analoge skrotet.

 

Jeg vet akkurat hva du mener! ME Super har en aldeles nydelig søker!

 

Francis

Lenke til kommentar

Hentet nettopp et nytt kamera på posten. Skikkelig plastic-fantastic :p

Cosina C1s - betalte 630kr. og det har aldri vært brukt. Batteriene, kameraet, reima var innpakket i emballasje og plast. Alt kom i original esken og med en urørt bruksanvisning :)

 

 

Edit: Nå er jeg 100% analog-dust helt til jeg kjøper et nytt digitalt SLR evt. systemkamera. Det skal bli morsomt å se hvor lenge jeg klarer meg uten. Tviler jeg klarer like lenge som deg, Francis.

Endret av iKenneth
Lenke til kommentar

Hei Ikenneth

Som det blir fortalt har vi i Larvik et godt filmbasert fotomiljø. 13 Forstørrere i de fleste formater hvis det frister deg. Det er flere medlemmer fra Tønsberg også.

Velkommen er du.

Johannes

Endret av 3G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...