ebola Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Kanskje jeg lykkes bedre her inne, ingen svarte på tråden min i butikk/verksted-forumet.. Jeg har et canon canonet qlIII 17 som trenger service. Finnes det verktsteder som kan ta jobben her på berget? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Kanskje jeg lykkes bedre her inne, ingen svarte på tråden min i butikk/verksted-forumet.. Jeg har et canon canonet qlIII 17 som trenger service. Finnes det verktsteder som kan ta jobben her på berget? Du kan jo ta en telefon til ServiceProffen på tlf. 22 76 69 69 og høre om de tar service på såpass gamle apparater. Tom Lenke til kommentar
Freem@n Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Det er mulig at jeg prøver å lage et treff i neste uke (vinterferie uken). Kan godt kjøre på med analogt da. Husk å tenk på oss som ikke får vinterferie ... Lenke til kommentar
3G Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 "Det er mulig at jeg prøver å lage et treff i neste uke (vinterferie uken). Kan godt kjøre på med analogt da" ?? Tid og sted?? Det er mulig jeg og noen fra klubben i Larvik kan ta en tur. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Det er mulig at jeg prøver å lage et treff i neste uke (vinterferie uken). Kan godt kjøre på med analogt da. Husk å tenk på oss som ikke får vinterferie ... Jeg er en av dem ... Men jeg hadde tenkt å gå tidlig en dag i neste uke før solen går ned. Det er et par fra Trondheimsbenken som er i byen da. Tom Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 11. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2009 Husk å tenk på oss som ikke får vinterferie ... Aye, det er nok flere av oss som ikke får enn de som får... Francis Lenke til kommentar
ebola Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Kanskje jeg lykkes bedre her inne, ingen svarte på tråden min i butikk/verksted-forumet.. Jeg har et canon canonet qlIII 17 som trenger service. Finnes det verktsteder som kan ta jobben her på berget? Du kan jo ta en telefon til ServiceProffen på tlf. 22 76 69 69 og høre om de tar service på såpass gamle apparater. Tom det skal jeg.. har noen ruller tri-x, hp5 og t-max som må brukes Lenke til kommentar
Mollenpriz Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Jeg har ett spørsmål når det gjelder skylling av filmen; Skal bare tanken stå i rennende 20C vann da? Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 11. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2009 Jeg bytter vann 5-6 ganger i løpet av 30min. Det har fungert godt for meg . Francis Lenke til kommentar
Mollenpriz Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Skal jeg agitere iløpet av skyllingen? Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 11. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2009 Jeg agiterer litt med en gang jeg har hatt i nytt vann slik at luftboblene forsvinner. Ved å gjøre dette er man sikret at hele filmen er i kontakt med skyllevannet. Francis Lenke til kommentar
Freem@n Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Gleder meg til å se fomapan-resultatene dine Francis! La forøvrig et av resultatene fra Vuescan-guiden ut i Bildekritikken: Pedestrian anxiety Lenke til kommentar
Mollenpriz Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 (endret) ENDELIG! Har øvd på å filmen inn på spolen idag, greide det nettopp på ordentlig. Altså i ett mørkt rom med en fin eksponert film. Paterson spoler <3 Now. Developing. Endret 12. februar 2009 av Mollenpriz Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Gratulerer! Går du rett fra digitalt til fremkalling av egen film, eller prøvde du deg med negativer først? Venter på stop, fix og fremkaller. Da skal jeg prøve å få frem noen negativer. Så skal jeg KASTE meg over spol! Lenke til kommentar
Mollenpriz Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Jeg begynte med digitalt:) AlternativeCamerahar en fin videoserie med JBrunner som går igjennom fra lading av film til fremkalling. Ganske artige videoer. Lenke til kommentar
Mollenpriz Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Joda, den første rullen ble helt ok. Rullen var desverre en jeg tullet meg med litt rett før jul så eksponeringen var uleselig på ca 10 av bildene:P Men men, i dag fremkaller jeg to ruller hvor jeg VET at eksponeringen er rett=) Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 13. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2009 Så gøy . Får vi se noen av resultatene? Jeg har fått Foma filmen min i hus og gleder meg til å teste den! Francis Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Å lage film, er stressende, men samtidig utrolig morro. Lenke til kommentar
Mollenpriz Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Så gøy . Får vi se noen av resultatene? Jeg har fått Foma filmen min i hus og gleder meg til å teste den! Francis Jeg kan sikkert laste opp noen av resultatene fra fremkallingen idag imorgen. Idag fomlet utrolig mye med å lade filmen inn på spolen, jeg tror jeg må ha ett oppvarmingsrutine i lys med øvelsesfilm før jeg går inn i mørket, jeg tror jeg satt i 40min og bannet - attpåtil var filmen ødelagt, utrolig irriterende. Men jeg har ihvertfall èn film til tørk nå som så grei ut. Så ja, kanskje imorgen vi får se på resultatene =) Gleder meg til å se resultatene fra Foma filmen. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 13. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2009 120 film er kanskje noe vanskeligere å spole opp enn 35mm film? Francis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå