Gå til innhold

Den analoge diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Hvis du med kopiene mener de scannede filene, vil jeg si at de overgår det meste man kan få fra butikker uten å betale tilsvarende en kveld på byen. De to bildene over har en filstørrelse på ca 100 MB ved 16-bits grayscale og burde være mer enn nok til ganske store utskrifter.

 

V700 er nok bedre enn V500, men forskjellene skal ikke være verdt prisforskjellen om man kun scanner mellomformat. Scanner selv en del småbildeformat. Dersom du er usikker ville jeg bestilt en V500 fra nettet, sett om du blir fornøyd, og eventuelt benyttet angreretten til å få en V700.

Endret av Freem@n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Huff, ikke si sånn. Nå fikk jeg mørkeromsnøden igjen. Og jeg som har lovd meg bort i kveld. :p

 

Om noen kommer over en Jobo ATL 1000 eller 1500 til salgs, må dere gjerne hyle ut. Er litt på jakt etter en slik. Har en mer manuell Jobomaskin, men hadde vert noe letter med en ATL. :)

Lenke til kommentar
Jeg er totalt uvitende om

Derfor lurer jeg på om det er butikker i Oslo som fremkaller og scanner negativer, som jeg kan få på CD i anstendig kvalitet?

Hvis du finner ut av dette vil jeg gjerne vite om det. Jeg bor riktig nok i Bergen, men om jeg må sende med post til Oslo for å få ok resultat så gjør jeg gjerne det.

Det er mulig jeg har funnet noen - Akersgata foto i VG-passasjen scanner direkte fra negativer i en oppløsning som gir 300dpi @ 10x15 (ca. 1800x1200), men kunne også scanne "mye høyere" - dog til en høyere pris. Ikke billig - ca. 160 kroner for 36 bilder - men jeg undres på om jeg skal gjøre et forsøk med den Tri-X-rullen jeg bruker til Februarfesten...

Lenke til kommentar
Det er mulig jeg har funnet noen - Akersgata foto i VG-passasjen scanner direkte fra negativer i en oppløsning som gir 300dpi @ 10x15 (ca. 1800x1200), men kunne også scanne "mye høyere" - dog til en høyere pris. Ikke billig - ca. 160 kroner for 36 bilder - men jeg undres på om jeg skal gjøre et forsøk med den Tri-X-rullen jeg bruker til Februarfesten...

Fremkaller de også ?

 

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...