Gå til innhold

Thomson speedtouch multimodem 780wlt på Canaldigital

Anbefalte innlegg

Hei trenger noe hjelp her...Lurer på om det er mulihet å bruke Speedtouch multimodem 780wlt bak den router som CD leverer ,Bruke den som vanlig Trådløs router på mitt hjemmenettverk :)??? Eventuelt hva må jeg gjøre for å få det til å virke :)???

Endret av Whiskas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er vel at CD-boksen ikke er en router slik at du ikke får ubegrenset med adresser fra den, modemet kan ikke route fra kabelmodemet da det er ett ADSL-modem med ADSL-modemet som WAN-port.

Du kan prøve og skru av DHCP på speedtouch-en og plugge kabelen fra CD-boksen inn i switchen på speedtouchen.

Lenke til kommentar

Uhm... der skal det fortsatt ikke stå noe. Om den står til "InetDHCP" betyr det bare at den henter automatisk en IP på WAN-porten, og deler så en nettlinje videre til switchen som er innebygget i modemet (via den interne DHCP serveren). Den kan bare stå slik den er, den har ingen betydning.

Det du må finne, og det du må slå av er den interne DHCP serveren, som deler ut "10.0.0.x" adresser i det interne nettverket.

Lenke til kommentar

I post 11 kommer du tilfeldigvis til å nevne at du har en IP Tlf boks også, og nå at du vil åpne porter i Speedtouch boksen?! Hadde vært litt greiere om all infoen hadde kommet i første post ;)

Dette betyr i praksis at du ønsker å koble sammen 3 routere inklusive boksen for IP telefoni og at du vil åpne porter helt frem til PC'ene?

Har du i det hele tatt tilgang til åpning av porter/konfigurering både i IP tlf boksen og i CD routeren? Hvis ikke hjelper det lite hva du gjør med Speedtouchen...

Lenke til kommentar

Har ikke tilgang til cd boksen nei .. :) Har en trådløs router som jeg har etter cd boks den virker ,,men den hopper ut hele tiden derfor ville jeg prøve den speedtouchen fra telenor .om den var bedre om det går å få wan til den i det heletatt :)??????

Jeg vil bare ha 1 router som blir nettverk her i huset etter cdboksen ...både trådløst og direkte med kabel ...:)

Endret av Whiskas
Lenke til kommentar

Har enda ikke fått tak i hvordan du kobler dette jeg? CD-Boks - IP Tlf - Router? Eller er både IP tlf boksen og trådløsrouteren koblet direkte i CD routeren?

Vet du at CD boksen virkelig er en router, og i såfall, hvordan hadde du tenkt å åpne/forwarde porter i den hvis du ikke har tilgang til den?

Lenke til kommentar

CD-Boks - IP Tlf - Router :) Jeg kommer på nett med den trådløse router jeg har nå ..Har åpnet porter i den det går greit , men jeg trenger en trådløs router som jeg må ha tilgang til ..Da trodde jeg at det var mulihet i å bruke speedtouch til router på nettverket ?????:)

Endret av Whiskas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...