Gå til innhold

Hjelp: Kjøp av skole PC. Bruk: SolidWorks+litt spill. 4000-6000

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg skal inn på TIP til skolestart og trenger ny bærbar PC til skolen.

Den vil primært bli brukt til SolidWorks og diverse standard ting som Word ol.

Jeg vil gjærne ha en pålitelig PC som jeg slipper å dille altfor mye med. Er det fortsatt mulig å få XP?

For meg ser det ut som systemkravene for 3D cad og gaming er ganske like, så jeg ville satt pris på tips om billige og gode PCer, og hvor det er mulig få kjøpt dem.

Kommunen har en ordning der vi får billige maskiner. Er det noen av disse som vil kunne gjøre jobben?:

http://hjemmepc.ardata.no/skole/index.php

Setter pris på alle innspill.

Mvh. Daniel Morton

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde styrt lang unna de maskinene hos AR-Data. Ingen av de egner seg til ditt bruk.

Svak prosessor og skjermkort på alle sammen. Latterlig dyre var de også.

Ta en titt på denne.

Den har bedre oppløsning på skjermen,bedre cpu,skjermkort og ram enn alle de maskinene hos AR-Data.

Lenke til kommentar
Takk for svar.

Det ser ut som en bra PC, men ser helst etter noe som kan kjøpes i butikk mtp. rekalmasjon/service. Vil helst ikke være uten PC i mange uker vis den skulle kræsje.

Daniel

Hvis du går på Expert eller Elkjøp i din hjemby å kjøper en pc og får feil på den,så må den sendes inn uansett. De fleste som står bak disken på Expert og Elkjøp vet knapt hva som er inni en pc og kan ikke reparere den for deg. Jeg vil påstå at det går raskere at du selv sender direkte til Zepto og de sender direkte tilbake til deg.

Lenke til kommentar
Takk for svar.

Det ser ut som en bra PC, men ser helst etter noe som kan kjøpes i butikk mtp. rekalmasjon/service. Vil helst ikke være uten PC i mange uker vis den skulle kræsje.

Daniel

Hvis du går på Expert eller Elkjøp i din hjemby å kjøper en pc og får feil på den,så må den sendes inn uansett. De fleste som står bak disken på Expert og Elkjøp vet knapt hva som er inni en pc og kan ikke reparere den for deg. Jeg vil påstå at det går raskere at du selv sender direkte til Zepto og de sender direkte tilbake til deg.

Jeg må nesten le av hvor grådig du bommer på uttalelsene dine her ;) Ca halvparten av alle landets elkjøp butikker har også en PC-Klinikk hvor det jobber teknikere som bare skrur data og fikser softwarefeil for kunder. Det må da være mye raskere å levere dataen på et slikt sted og hente den ferdig fikset dagen etter? Evt. finne ut at det bare var en fillefeil som tok 20 sekunder å fikse og det ikke ble noe å betale for den reparasjonen? Da er det rimelig surt å måtte betale porto + returporto bare for å få svar tilbake fra nettbutikken at dette var en enkel feil kunden burde/skulle ha rettet selv!

Men det er bare min mening, jeg er (heldigvis) ingen fasit :)

Edit: Jeg vil bare beklage om jeg hadde en krass tone, det var ikke meningen. Men nå vet du det ihvertfall, så da er det jo okidoki ;)

Endret av branick
Lenke til kommentar
Takk for svar.

Daniel

Jeg må nesten le av hvor grådig du bommer på uttalelsene dine her ;) Ca halvparten av alle landets elkjøp butikker har også en PC-Klinikk hvor det jobber teknikere som bare skrur data og fikser softwarefeil for kunder. Det må da være mye raskere å levere dataen på et slikt sted og hente den ferdig fikset dagen etter? Evt. finne ut at det bare var en fillefeil som tok 20 sekunder å fikse og det ikke ble noe å betale for den reparasjonen? Da er det rimelig surt å måtte betale porto + returporto bare for å få svar tilbake fra nettbutikken at dette var en enkel feil kunden burde/skulle ha rettet selv!

Men det er bare min mening, jeg er (heldigvis) ingen fasit :)

På min lokale Elkjøp butikk er det ikke sånn. Der må de sende ting inn.

At noen Elkjøp-butikker har en sånn ordning var jeg faktisk ikke klar over.

Det er klart at det er best å få service på produkter lokalt hvis man kan.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...