pierce007 Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Har to lapåtoper og en WHS i huset. Mener å ha blitt anbefalt å ikke ta backuper av laptopen til WHS...dvs ikke eksterne backuper..... Er det noe hold i dette? Og en annen ting, har nå to disker i WHS. Vil det være lurt å ta backup av filmer, spill etc på begge diskene i tilfelle den ene ryker eller noe? Lenke til kommentar
sgaah Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Nå må jeg si at jeg virkeligen lurer på hvem som har sagt at det ikke er så lurt å ta backup av laptoper ved bruk av WHS. Ett av hovedpoengene til WHS er jo nettopp det å ta backup. Eneste kommentaren jeg kan komme med her er at ved førstegangsbackup av en laptop bør du koble den til nettverket ditt via kabel. Etterpå kan du benytte det trådløse nettverket. Har du to eller flere harddisker i din WHS kan du med fordel sette på dublisering på dei mappene som du ikke vil miste ved eventuelle harddisk krasj. Da er du sikker på at dei filene ligger lagret på begge harddiskene. Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2008 Nå må jeg si at jeg virkeligen lurer på hvem som har sagt at det ikke er så lurt å ta backup av laptoper ved bruk av WHS. Ett av hovedpoengene til WHS er jo nettopp det å ta backup. Eneste kommentaren jeg kan komme med her er at ved førstegangsbackup av en laptop bør du koble den til nettverket ditt via kabel. Etterpå kan du benytte det trådløse nettverket. Har du to eller flere harddisker i din WHS kan du med fordel sette på dublisering på dei mappene som du ikke vil miste ved eventuelle harddisk krasj. Da er du sikker på at dei filene ligger lagret på begge harddiskene. det trodde jeg og....men som sagt mener å ha husket å ha lest dette....skal sjekke dette opp igjen koble laptopen til nettverket via kabel?fordi? Lenke til kommentar
xzibiz Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 er lurt å bruke kabel første gang fordi det er ein del filer som skal over. og dette kan ta veldig lang tid på trådløst. og du har større risiko for pakketap på trådløst. noe som ikkje er så bra når du skal ta backup. Lenke til kommentar
duckers Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Problemet med pakketap er ikke større selv om du tar backup, protokollene som driver nettet ditt vil sørge for at alle pakkene som skal fram kommer fram. Et større problem er at paketapet fører til redusert hastighet. For min del tar det 6 timer å overføre musikksamlingen min via trådlst (54 Mbps) og 45 min via kabel (100 Mbps). Så kan du jo tenke deg hvor lang tid det tar å overføre alle filene på disken din.. Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2008 Problemet med pakketap er ikke større selv om du tar backup, protokollene som driver nettet ditt vil sørge for at alle pakkene som skal fram kommer fram. Et større problem er at paketapet fører til redusert hastighet. For min del tar det 6 timer å overføre musikksamlingen min via trådlst (54 Mbps) og 45 min via kabel (100 Mbps). Så kan du jo tenke deg hvor lang tid det tar å overføre alle filene på disken din.. Point taken Men backup vil stort sett kun bestå av dokumenter og slikt. Filmer, musikk etc lastest ned via torrent direkte på WHS, og taes backup der. Så da forsvinner vel kanskje argumentet med kabel første gang? Lenke til kommentar
duckers Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Det er selvfølgelig avhengig av hvor mye du skal overføre og hvor lenge du gidder å overføre, er det snakk om et par GB er det lite vits å finne fram kabelen ja, er jo også mulig å ta natten til hjelp Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Hehe, det med ikke å bruke WHS til å ta backup kommer jo av at den visstnok hadde en tendens til å ødelegge all dataen som ble lagt inn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå