billywillie Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Har fått en liten lekkasje i pakningen til bunnpanna. Etter tlf. til Nissan fortalta de at jeg skulle bruke silikon (750kr.) Noen som hvet hva slags silikon jeg kan bruke. Utenom denne anntageligvis gullbelagte silikonen fra Birger N. Haug. 92 Nissan prarie. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Lekker det mye? Hvis ikke, kan det hende at det holder å etterstramme bittelitt på skruene som holder bunnpanne på blokka. Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 17. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2008 Nei lekker ikke så mye, har prøvd å etterstramme men det hjalp ikke. Men det lekker mer og mer så jeg må nok av med panna å få på noe silikon. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Selges en drøss av forskjellige silikonstoffer på bilrekvisitabutikker som er ment akkurat for det formålet. Problemet er vel at du trenger nok en ganske stor mengde med mindre du finner ut akkurat hvor det lekker (regner med at det er pakningen som er sliten, og ikke et hull). Bare husk at om du bruker silikon, så er det svært viktig at det renses skikkelig før det legges på, og at det ikke fylles på olje før silikonen har herdet i vertfall i et par timer (sjekk hva som står på produktet). Lenke til kommentar
Mangellapp Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Ikke bruk silikon på bunnpanne. Silikon vil etterhvert som den oppvarmes/avkjøles brekke av og bli sugd opp i silen til oljepumpen. Skal man bruke pakningssement er Permatex å foretrekke, ikke silikonbasert, man kan til og med bruke den som topppakning. Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 19. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2008 Vel siden Nissan sier at denne er orginalmontert med silikon så tviler jeg på at det er farlig å bruke Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Kan det være at Nissan selger en "silikon"-pakning, som har en annen konsistens enn silikon i løsvekt? Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 (endret) Det tror jeg og. Til min bil skal det i hvertfall benyttes et spesifikt tetningsmiddel fra Loctite som ikke er silikonbasert. Det som blir til overs av denne formelen vil blande seg ut med olja og ikke utgjøre noen virkning. Silikon er fy-fy, ettersom herdede partikler av dette kan tette til oljesil/kanaler. Endret 21. juli 2008 av Exiter Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 21. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2008 Vel ifølge Nissan var dette silikon på tube. Men har tenkt litt og tror jeg må sjekke litt nærmere. Det drypper olje også når jeg står rolig, og det kan det det vel ikke gjøre hvis det er pakningen på toppen av bunnpanna. Skal ta høytrykkspyler`n i morra og finne ut hvor det kommer ifra. Lenke til kommentar
citronen Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Gasket-fix selges på clas ohlson. Det er ikke silikonbasert. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 På Peugeot bruker vi også en lignende tettningsmasse, husker ikke helt om den er silikonbasert. Men den er i gull iallefall, stinker dritt og fungerer som bare det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå