Gå til innhold

Western DIgital(WD) harddisker langt, langt, LANGT fra trygt eller bra til backup

Gjest Slettet+654231

Anbefalte innlegg

På WHS putter du inn 2 nye disker og setter disse i raid-1, 500GB'rn som står i bruker du til annet.

Blir noe dyrere men det nærmer seg som sagt.

I tillegg har du mye funksjonalitet i WHS.

Jeg har ikke sett noen tester på den du linker til men disse diskene har i tidligere utgaver fått litt kjeft for dårlig hastighet i nettverk.

OK, hvis man kan konfigurere det opp på den måten blir jo ting mye bedre. Og ja, jeg har også lest at overføringshastigheten er ganske dårlig på de fleste NAS disker. Har selv en Thecus 2100 fra før og hastigheten er dens absolutte svakhet. Om prisen på WHS hadde vært 1-2000kr lavere hadde jeg nok slått til på den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt problemer med Hitachi/IBM "Deathstar", Samsung og Western Digital så ingenting er perfekt. Forferdelig synd å miste data, men det er håp - et kjerringråd jeg forsøkte meg på før jeg fikk kopiert ut det viktigste på Hitachi disken var fryseren et par minutter for å bli kald, deretter koblet rett til maskinen. Fikk ut en del da, men ikke alt. Heldigvis er diskene idag blitt såpass billige at man kan kjøpe 2 for ting man virkelig er bekymret for :)

I min lille verden har jeg merket meg to detaljer som sjeldent slår feil - Backup på CD / DVD plater har fungert nesten 100% i over 10 år nå. Mye arbeid, tar litt plass, og må sjekke plate etter brenn (kjøpe flere brennere, problem løst), men man sprer materialet godt ut og platene ligger skjermet, fant nylig opp en 8+ år gammel plate som fortsatt levde fint... Andre detalj - USB og harddisker har jeg hatt en del problemer med (3 maskiner). Firewire derimot har alltid fungert ypperlig for ikke å snakke om raskere, og idag har man esata. Screw USB1/2/3 ;)

Passport diskene er veldig fine forresten! Størrelse med Nintendo DS Lite, kun 1 kabel: data + strøm går over USB. Men kan bli problemer med kun 1 USB kontakt på eldre maskiner eller enkelte USB hubber (slet akkurat med en nå her, 3Com med strøm faktisk).

Endret av Boye
Lenke til kommentar

hahahahaha, akkurat ja :) Helt sprøtt at du tok deg bryet å poste bildene, det tar egentlig hele USB-tullet som kan oppstå veldig på kornet :) Har enda ikke fått det via Firewire, men et par ganger via USB.

Endret av Boye
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...