Davidhg Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Jeg kjøpte et XFX GeForce 9800GTX XXX, dette er et kort som er fabrikkoverklokka, og har funnet ut i etterkant at jeg angrer enormt. Kortet blir rett og slett for varmt til at jeg kan spille noe som helst. Har lest litt rundt, og det er en kjent sak at den blir for varm. Jeg er nå utenfor angrerettperioden,det jeg lurer på er om dere tror det er noen mulighet for meg å bytte inn dette kortet mot et annet kort i samme prisklasse som ikke er fabrikkoverklokka, utenom å måtte sende det inn til Amentio for evt. tester etc. for å se om det er ødelagt? Takker for alle svar! Lenke til kommentar
riroil Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Sorry, eneste sjangs jeg kan se at du har er å selge kortet ditt på f.eks bruktguiden. Lenke til kommentar
Chrichton Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Hvis det blir for varmt til at det kan brukes til det det skal brukes til å er det ganske enkelt en reklamasjon. Da har varen en feil og du skal ha enten ny vare som oppfyller kravene eller pengene tilbake. Lenke til kommentar
Davidhg Skrevet 17. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2008 (endret) Men kortet er jo øldelagt, altså det skal jo ikke være slik at jeg ikke kan få spilt spill med det... Kan vel sende den inn å satse på å få garantien på den? Edit: Kortet har nå falt i pris på grunn av 280 kortene, får jeg da kjøpsummen tilbake eller dagens pris? Endret 17. juli 2008 av Davidhg Lenke til kommentar
jevel Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Du får ikke noe som helst tilbake før evt. etter flere forsøk på avhjelp. Hvis kortet virkelig ikke fungerer til det som det er beregnet til vil det fremstå som en defekt / mangel, slik at du vil ha rett på å få det utbedret. En utbedring er ikke det samme som pengene tilbake. -KJ Lenke til kommentar
Davidhg Skrevet 17. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2008 (endret) Hva vil en utbredring si? Og vil jeg måtte sende kortet inn til Amentio, og når gjelde reklamasjonsrett? Kan jeg da få byttet kortet mot et evt. dårligere eller bedre? Endret 17. juli 2008 av Davidhg Lenke til kommentar
jevel Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Utbedring vil si at de kan forsøke å reparere produktet. De vil ikke måtte gi deg et nytt produkt / pengene tilbake. Jeg regner med at kortet må sendes inn, ja. Om det blir til Amentio eller andre aktører må du nesten høre med Amentio om. Eventuell bytting har du ikke krav på, men det koster ikke noe å høre med Amentio. Ta gjerne med det at du har funnet henvisninger til problemer med akkurat den typen kort du har andre plasser på nettet, da med linker. Lykke til! -KJ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå