Gå til innhold

Teste script + hindre "tilbake"

Anbefalte innlegg

Driver og lager et påmeldingsscript.. Er det noen lur måte å få testet dette på? Tenker da på om det er en måte få kjørt litt belastning på systemet, samt finne ut om det er noen bugs.. (Type kan folk melde seg på selv om alle plassene er tatt.)

Lurer også på hvordan jeg bør håndtere folk som klikker på "tilbake"-knappen og registrerer seg på nytt. Sjekker nå om e-postadressen finnes på den aktuelle treningen, så det går ikke å trykke tilbake-enter-tilbake-enter osv. Men hvis man fikser en bokstav i adressen kan man ta alle plassene. Finnes noen måte å hindre dette på? Altså sjekke om man nettop har klikket seg tilbake og enter...

Håper minst ett av spørsmålene ble sånn cirka litt lesbart...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lurer også på hvordan jeg bør håndtere folk som klikker på "tilbake"-knappen og registrerer seg på nytt. Sjekker nå om e-postadressen finnes på den aktuelle treningen, så det går ikke å trykke tilbake-enter-tilbake-enter osv. Men hvis man fikser en bokstav i adressen kan man ta alle plassene. Finnes noen måte å hindre dette på? Altså sjekke om man nettop har klikket seg tilbake og enter...

Du kan sette inn et "captcha image". Det er en anti-bot, dem må skrive inn hver gang. Og den koden endres hver gang de besøker/oppdaterer siden, så da er det ikke mulig å lage fler brukere på en gang..

http://www.hscripts.com/scripts/php/captcha.php

Endret av php_user
Lenke til kommentar
Lurer også på hvordan jeg bør håndtere folk som klikker på "tilbake"-knappen og registrerer seg på nytt.
Legg inn:

"header("location: foo.html");exit;"

Etter registreringen, så kan man ikke klikke tilbake og oppleve dobbelregistrering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...