Gjest Slettet-xZFMnIz6 Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Hei! For ei stund sida fulgte eg instruksjonane på xboxen og installerte Media Center Extender på PC-en min (Vista Home Premium). Alt funka som det skulle; eg kunne høyre på musikk frå PC-en via xboxen, sjå film og alt det. Men neste dag når eg skulle kobla meg til igjen, fekk eg feilmelding: Can't Contact PC. Det er ikkje noko feil med nettverkskoblingane, og det er ikkje brannmuren som hindrar meg. Kva er problemet? Alle svar tas godt imot! Lenke til kommentar
tannpirka Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Tror ting som det der funker mye bedre med PS3. Lenke til kommentar
Frankh0104 Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 PS3 fungrer langt fra så bra som xbox mediasenter gjør.. Microsoft har laget begge deler, med andre ord mindre komplikasjoner.. Det du med problemet må gjøre er å gå inn på NETTVERK på pc`n din.. Da kommer det opp alt som er koblet opp på nettverket ditt.. Deriblant vil du se et bilde av xboxn din, dobbelt klikk på den så må du legge den til i tillatelses listen på pcen din så skal det fungere fint Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Matzy, om du ikke skal bruke TV-funksjonene så anbefaler jeg deg å bruke Windows Media Sharing, som du finner i Windows Media Player 11. Jeg fikk ikke sett DivX og XviD når jeg brukte Media Center, men med WM Sharing gikk det fint. Se guide fra Xbox.com: http://www.xbox.com/en-US/support/systemus...talmedia/pc.htm Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6 Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Vel, har gjort som det står, men får det fortsatt ikkje til. Eg har gått i Media Player > Library > Media Sharing og allowed xboxen, men xboxen nekter visst å finna PC'en min. Som sagt, eg tviler sterkt på at failen har med nettverkstilkoblingane eller brannmuren å gjera, alt har eg sjekka. Og tross alt, første gongen eg prøvde med Media Center, så gjekk jo alt heilt fint! Lenke til kommentar
Frankh0104 Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Vel, har gjort som det står, men får det fortsatt ikkje til. Eg har gått i Media Player > Library > Media Sharing og allowed xboxen, men xboxen nekter visst å finna PC'en min. Som sagt, eg tviler sterkt på at failen har med nettverkstilkoblingane eller brannmuren å gjera, alt har eg sjekka. Og tross alt, første gongen eg prøvde med Media Center, så gjekk jo alt heilt fint! Det er ikke i media player du skal velge allow.. Du skal få opp noe nettverks instillinger hvor du kan velge at xboxen skal få koble seg opp.. Du må bare trykke litt så finner du det.. Jeg hadde akkurat samme problemet for noen dager siden.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6 Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) Vel, det er jo akkurat det eg har gjort... La meg forklara litt korleis det ser ut her: * Når eg går på Start > Network og dobbeltklikkar på Xbox 360, så kjem det opp eit vindu som heiter Media Sharing. Her godtar eg Xboxen. * På Start > Network > Network and Sharing Service så har eg alt på, untatt Password protected sharing. * Eg trur ikkje problemet ligg i brannmuren, for sjølv om han er slått av, så virkar det ikkje. Endret 19. juli 2008 av Slettet-xZFMnIz6 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå