Gå til innhold

Elendige spillelister på radio.

RastaXP

Anbefalte innlegg

Jeg blir gal. Hører litt på radio på jobb og ellers, og har nå lagt merke til hvor ensformig spillelistene til de forskjellige stasjonene er.

La oss ta P3 som et eksempel. Er det kun meningen at det er norske artister (Elvira Nikolaisen, Marit Larsen osv) og tafattte britrock band skal ha spille tid, med en og annen overkommersiell RnB/Rap låt (Busta Rhymes/Linkin Park). Er dette noe man kan takke den blærete Håkon Moslett for? (Musikksjef i p3)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1000 spenn til den som skyter den mannen

Når jeg tenker etter har jeg faktisk støtt på idioten ved et par anledninger.

Ene gangen var på et Turbonegernach i 03.

Etter en komisk seanse på dansegulvet, falt både Moslet og det prostituerte luddere han vraltet sammen med i bakken, brillene hans sklei mot føttene mine.....

På min arbeidsplass er det Radio Norge det går i "Kanalen som spiller variert musikk fra de siste fire tiår"

Endret av Pickwick
Lenke til kommentar
1000 spenn til den som skyter den mannen

Når jeg tenker etter har jeg faktisk støtt på idioten ved et par anledninger.

Ene gangen var på et Turbonegernach i 03.

Etter en komisk seanse på dansegulvet, falt både Moslet og det prostituerte luddere han vraltet sammen med i bakken, brillene hans sklei mot føttene mine.....

På min arbeidsplass er det Radio Norge det går i "Kanalen som spiller variert musikk fra de siste fire tiår"

"Siste fire tiår"er jo en vits. Går jo i det samma hele tida. Klisjelåtene fra hvert tiår + ørten Springsteenlåter ved hver sending. Nej, P2 ftw.

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hvilken kanal vi hører på på jobben men er helt sykt hvor mye av den samme musikken de sender hver dag. Er liksom Maria haukaas, bruce og kelly clarkson minst 10 ganger hver iløpet av en arbeidsdag, og sånn har det vært i 4 uker minst.

Endret av Tmz
Lenke til kommentar

Det er det den generelle befolkning hører på, og derfor det radiostasjonene spiller. Jeg hører selv aldri på radio pga all den identitetsløse radiopopen, men man kan strengt ikke klandre kanalen for å ville holde på lytterne sine.

Lenke til kommentar

Jeg er også lei av musikken de spiller i Norge. Jeg liker å høre på kvalitesmusikk hvis jeg først skal høre, ikke noe kjedelig norsk på P1 (ikke missforstå, har ikke noe imot norsk musikk). Derfor hører jeg mest på pratekanaler, det går mest i BBC World Service for meg. Synes de holder en god kvalitet døgnet rundt.

Lenke til kommentar

Selfølgelig spiller P3 variert musikk på kvelden/ettermiddagen med nisjeprogrammer som Rocksrevyen, National Rap Show osv, men på dagtid og i diverse prateprogram. Ja, da er det de samme låtene om og om igjen i de samme sjangrene.

Hørte litt på Nrk MP3 i dag også. Der gikk det ikke en halvtime uten om at visse sanger ble spilt 3-5 ganger. Spesielt en "raplåt" med en nordlenning som snakker om "Feske, og det e sånn æ vil ha det". Holdte på og bli gal, men samtidig var jeg så møkk lei de andre stasjonene at jeg ikke orket bryet tilslutt.

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

P3 er i hvert fall bedre enn P4. Der er det ikke annet enn dritt. En har på P4 på full styrke hver dag, holder på å bli gal. Er samme dritten flere ganger i timen. Daniel Powter - Bad Day, Di Derre - Jenter, og så mye annet skvip.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar

Håkon Moslett og A/B-lista ødelegger P3. De har god musikk i blant, men ikke mellom 7-18, og i helgene.

En sang som gjør at jeg river meg i håret er "Fredag", med Kriss, Ja9 eller noen andre latterlige rappere. Og "Under overflaten (som Marit Larsen)", også med noen latterlige norske rappere. Hater!

Endret av KristofferB
Lenke til kommentar

P3`s A-C lister er jo regel gode, men det er alltid noen irriternde låter akkurat som alle andre radiokanaler, bare at de andre har flere av dem(NRK MP3 anyone?). Håkon Moslett er grunnen til at det er en del dritt der.

Men jeg vil ikke si at det er negativt at P3 spiller så mye norsk indie og rock, er jo trossalt en norsk radiokanal. Noen som har glemt det?

Dessuten så er P3 den radiokanalen med de beste programmene innefor sjangere. Fra Lydverket med fullt av indie, hiphop, rock og litt metal. Til Harald Are Lund som sender mye bra rock og punk. Pyro som sender bra klassisk rock, noe metal, hardcore og hardrock. Kanalen har en del andre sjanger-programmer i tillegg som DJ Freindly og NRS som sagt tidligere i tråden.

Virker som en del av de som poster i denne tråden nesten bare har hørt P3 om dagen, da P3 sender programmene di som regel tjener på. Å det ikke er fokus på musikk, og heller humor og prating.

Lenke til kommentar

Difor høyrer eg tilnærma aldri på radio. Førstevalg er min musikk sjølvsagt, den slår aldri feil. Er ikkje den å få tak så funker VH1, dei spelar av og til Radiohead - Creep, då blir det fest i mine øyre. MTV derimot er den største møkkakanalen på mitt abonnement.

Har veldig lite til overs for radiomusikk, høyrer du på same kanal i nokre timar kan du banne på at du kjem til å høyre låtene som ligg øverst på Topp 20 ørten ganger. Einaste tilfellene der det kan være noko bra er programmer med rock og metal, sjølv om det sjeldan er noko å hoppe i taket for. Det er uansett etter kl. 6 på kvelden, då har eg ikkje bruk for radio.

Lenke til kommentar

Håkon Moslet er vel en av de største køddene vi har. Som musikkanmelder for Dagbladet gjorde han alt han kunne for å skakkjøre Turboneger, noen ganger før han hadde hørt platene. Det er visstnok av den ene grunnen at en eller annen i Turboneger hadde slengt til han eller noe sånn en gang. Han er ikke blitt noe mye bedre når han nå jobber i P3, en av kanalene jeg aldri hører på.

Skal jeg først høre på radio, som oftest når jeg sitter i bilen, er det Radio Norge som gjelder. De har i hvertfall et par godbiter innimellom, spesiler sanger som jeg ikke har hørt på noen år og som gjør meg i godt humør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...