iMarius Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 (endret) Enkelte av oss bruker noen ganger å ta en titt på nettbutikkers demovarer for å se om man kan spare noen kroner i forhold til å kjøpe splitter nye deler. Men ta en titt på denne linken.. Det er jo kraftig overpriset! Grunnen til at jeg tar opp dette er komplett sin annonse på egen forside som forteller at de "skreller alle prisene i bunn" på demopcer.. Hvis man feks ser på denne til 7995,-, så er jo nesten alle datadelene i ferd med å bli utdatert, og etter ett kjapt overslag så er dagens nypris på disse delene tilsammen i underkant av 6500kr! Komplett har nok tatt en "spansk" en med den annonsen i håp om at dumme kunder skal slå til på disse "bunnprisede" pcene og at de samtidig får bukt med de brukte datadelene uten tap i fortjeneste.. edit: Etter en kjapp gjennomgang av noen konkurrenter sine nettbutikker, så er det nok ikke bare komplett.no som sliter med dette.. Komplett.no er derimot de eneste som er skamløse nok til å sette en reklame på forsiden som sier at demovarene har så lave priser. Endret 17. juli 2008 av Dune1982 Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Jeg synes det er synd ikke komplett oftere justerer prisene på demo-avdelingen. Man finner ofte gamle "topp produkter" som nå er å sammenligne med dagens "midt på treet produkter", bare at de bruker mye mer strøm. Se f.eks her: XFX GeForce 7900GTX koster 2700kr. -Jeg ville mye heller hatt ett Ati 4850/4870 til halve prisen... XFX GeForce 8800Ultra til 3500kr !!!!!!!!! -Mer enn ett GeForce GTX 280 Demo Eller hva med ett Gainward GF6600GT 256MB til 1100kr? Kilde: http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=10072 Lenke til kommentar
iMarius Skrevet 17. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2008 Ja, det er helt sykt.. Men når de i tillegg reklamerer for demoproduktene sine på forsiden med en slik misvisende overskrift, så blir det for dumt! Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Litt av grunnen til at det er sånn er at det som er "billig" forsvinner med en gang og det som de har satt en høy pris på hoper seg opp. De legger sikkert heller ikke inn mye tid på å følge opp etterhvert som prisene endres heller. Jeg synes også det er alt for stor andel av det jeg har kjøpt av slike demovarer har vært defekt eller har sluttet å virke etter en kort stund. Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Enkelte av oss bruker noen ganger å ta en titt på nettbutikkers demovarer for å se om man kan spare noen kroner i forhold til å kjøpe splitter nye deler. Men ta en titt på denne linken.. Det er jo kraftig overpriset! Grunnen til at jeg tar opp dette er komplett sin annonse på egen forside som forteller at de "skreller alle prisene i bunn" på demopcer.. Hvis man feks ser på denne til 7995,-, så er jo nesten alle datadelene i ferd med å bli utdatert, og etter ett kjapt overslag så er dagens nypris på disse delene tilsammen i underkant av 6500kr! Komplett har nok tatt en "spansk" en med den annonsen i håp om at dumme kunder skal slå til på disse "bunnprisede" pcene og at de samtidig får bukt med de brukte datadelene uten tap i fortjeneste.. Det finnes heldigvis alternativer. Jeg skjønner ikke hvorfor folk på død og liv skal handle fra Komplett. Det er nå 2 1/2 år siden jeg handlet der, og det var kun noe småtteri som en nødløsning. Nå er heller ikke Komplett alene om å ta "ågerpriser" for demovarer. Lenke til kommentar
iMarius Skrevet 17. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2008 (endret) Enkelte av oss bruker noen ganger å ta en titt på nettbutikkers demovarer for å se om man kan spare noen kroner i forhold til å kjøpe splitter nye deler. Men ta en titt på denne linken.. Det er jo kraftig overpriset! Grunnen til at jeg tar opp dette er komplett sin annonse på egen forside som forteller at de "skreller alle prisene i bunn" på demopcer.. Hvis man feks ser på denne til 7995,-, så er jo nesten alle datadelene i ferd med å bli utdatert, og etter ett kjapt overslag så er dagens nypris på disse delene tilsammen i underkant av 6500kr! Komplett har nok tatt en "spansk" en med den annonsen i håp om at dumme kunder skal slå til på disse "bunnprisede" pcene og at de samtidig får bukt med de brukte datadelene uten tap i fortjeneste.. Det finnes heldigvis alternativer. Jeg skjønner ikke hvorfor folk på død og liv skal handle fra Komplett. Det er nå 2 1/2 år siden jeg handlet der, og det var kun noe småtteri som en nødløsning. Nå er heller ikke Komplett alene om å ta "ågerpriser" for demovarer. Det er nok mange med meg som bruker komplett.no av den enkle grunn at man føler man stoler mer på den nettbutikken enn visse konkurrenter på grunn av erfaringen med den. Grunner til at jeg fortsatt bruker Komplett sin nettbutikk er blandt annet på grunn av god service, rask levering (med unntak når de var under omlegging av lagersystem) og oversiktlige nettsider. Samtidig så føler jeg at hvis jeg er fornøyd med en nettbutikk over en lengre tid, så skal det mer til for å skifte til andre nettbutikker, selv om de kan være billigere på en del. Men det skal være sagt at jeg ikke holder meg konsekvent til Komplett.no. Nettbutikken Netshop.no har for eksempel også blitt flittig brukt. Endret 17. juli 2008 av Dune1982 Lenke til kommentar
zalderach Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Komplett sine "Demo" Pcer er jo pcer som er ferdig produsert men som har blitt avbestilt av kunde eller lignende. Er ikke noe feil med dem, eller har ikke noe mere feil en vanlig PC kan man vel si Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Demovarer er ikke noe man sitter å følger med hele tiden. De har allerede tapt penger ved at noen har avbestilt eller benyttet seg av angreretten, du kan ikke forvente at Komplett skal ha folk som har som jobboppgave og følge med på prisene på demovarene sine for å se når de må tape enda mer penger. Tar man kontakt med Komplett og sier "hey, denne demovaren var interessant, men dere kan vel ikke mene at dette er korrekt pris?", så vil jeg bli overrasket dersom du ikke får en bedre pris på produktet. Komplett og andre butikker er minst like interessert i å bli kvitt demovarer som dere er i å kjøpe dem. Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Tror nok de lar de ligge med så høye priser i tilfelle en eller annen uvitende "tulling" skal kjøpe ting til overpris. Selv om et skjermkort er gått ut på moten så vil en toppmodell alltid ha hatt en høy innkjøpspris for komplett. Da ønsker de hvor uetisk vi enn syns det er å minimalisere tapet sitt. Det er jo rett og slett opp til kunden å sette seg inn i tingenes tilstand. Men enkelte produkter får de jo aldri solgt ser det ut som, så da bør de vel justere ned prisen for å få frigjort litt lagerplass. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Selvsagt. Det er akkurat derfor det hjelper å spørre de. De vil bli kvitt varen, men ønsker selvsagt å få minst mulig tap. Når de har en maskin som har ligget der i noen måneder og ingen har kjøpt den og det kommer noen som vil ha den... Så vil de begrense tapet sitt ved å bli kvitt den med en gang fremfor å la den ligge enda noen måneder. Lenke til kommentar
Josten Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Kan ikke skjønne at det er så vanskelig å holde oppdaterte priser på demovarer. Lag en automatikk i at en gitt demovare blir satt til å være x antall prosent billigere enn tilsvarende ny-vare når den legges ut, så vil prisene holde seg konkuransedyktige lenge. Et script eller lignende for noe slikt burde ikke være vanskelig å lage. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Problemet er utgåtte varer og pakkeløsninger(som er nevnt her). I tillegg så kjører vel Komplett noe crappy SAP-greier som man sikkert må leie inn konsulenter i 1400 timer à 5000,- pr time for å fikse. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 vet at hos noen nettbutikker kan man ringe og spørre om en ny pris. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Om prisene på en demovare viser seg å være høyere enn et tilsvarende nytt produkt i samme butikk, så er det et brudd på markedsføringsloven med en slik reklame. Reklamen stemmer rett og slett ikke. Et demoprodukt bør nærme seg halvpris, litt avhengig av hva slags bruk/demo det har vært. Komplett må ha de som følger med på prisene ellers på varer og produkter, etter som konkurransen og innkjøpspriser varierer. At de også tar en titt på demovarene i ny og ne burde være enkelt. Personlig kjøper jeg aldri Demo produkter, med mindre det er veldig billig. Som oftest mangler det noe som en helst skulle ha hatt. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Hm, mener å huske at sist gang vi hadde en runde på det, så trødde komplett til og fikset prisene (eller i alle fall noen av dem). Nå ser det ikke ut som at Komplett-representanten poster noe her lenger. Og så vidt jeg vet, så er varene hos Komplett merket -Demo uten kabler, manualer etc, mens de merket -Demo1 ofte har med en del ting. Jeg bestilte et -Demo1 skjermkort (da til akseptabel pris) for et par år siden og fikk med eske, kabler, CD, manual o.a. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Det er iallefall surt og betale mer en ny pris, samtidig som det mangler driver cd, manualer, kabler osv. Dette burde være enkelt for de å rette opp i. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 vet at hos noen nettbutikker kan man ringe og spørre om en ny pris. Jupp, helt riktig. Det er bare å ringe/sende mail til komplett å spørre om prisen er forhandlingsbar, og da helst med en begrunnelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå