Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nettverkskontroller missing! Hjelp!

Anbefalte innlegg

Heisann!

Litt usikker på hvilken kategori dette problemet hører hjemme i, men håper dette blir rett :)

Er hjemme på sommerferie, og da 3 uker hjemme hos mor og far blir litt kjedelig i lenged uten noen form for elektroniske maskiner tok jeg med meg maskinen hjem. En sommer uten dataproblemer hadde jo vært for lett, så denne gangen beste windows seg for å kaste inn håndkleet.

Måtte da reinstallere windows, men da alle system cd'ene mine ligger i Trondheim (en litt for lang kjøretur bort), så måtte jeg gå på nett (på en annen maskin) for å skaffe drivere osv.

Problemet dukket opp da jeg hadde fått installert alle driverne Nvidia har å tilby, men nettverkskorte "finnes ikke". Har i utgangspunktet en cd som installerer alle slike ting, og vet ikke helt hva det er jeg leter etter lenger. Har "ok" greie på maskiner, men klarer ikke finne noen andre drivere til hovedkortet mitt som kan inkludere en Network Controller som den så fint kalles. Har Abit KN8 Ultra hovedkort med integrert nettverkskort.

Noen som vet hvordan dette fikses? Alle sidene jeg har vært på linker meg kun til Nvidia som ikke har filen lenger. Windows viser nettverks kontrolleren som "ikke installert" og et svært gult spørsmålstegn ved siden. HJELP! :(

Takk på forhånd til alle som kan hjelpe :)

Eskild

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Testet de driverne fra siden i linken. Er de samme filene jeg har lastet ned fra Nvidia.com. Det er akkurat som om den ikke vil installere nettverkskortet eller kontrolleren. Det følger uansett ikke med drivere ihvertfall. Kan ikke opprette nettverk manuelt engang, da det ikke finnes noen drivere for noe nettverk på maskinen.

Lenke til kommentar

Har selv et socket 939 nForce4 hovedkort med en Nvidia nettverksport som jeg ikke bruker grunnet store problemer blant annet med brannmuren til Nvidia. Heldigvis har kortet mitt også en Marvell Yukon kontroller som fungerer helt utmerket.

For å teste lastet jeg allikevel ned denne driveren http://www.nvidia.com/object/nforce_nf4_win2k_6.86.html som faktisk fungerte hos meg og som også burde fungere hos deg om du bruker XP.

Når du starter installasjonen kan du velge hvilke drivere du vil installere. Jeg for min del valgte ingen (ville bare pakke ut filen) og oppdaterte deretter manuelt driverene fra C:\NVIDIA\nForceWin2KXP\6.86\Ethernet

Dersom dette ikke virker, prøv å slette kontrolleren først og restart windows. Når windows sier den har funnet ny maskinvare peker du på nevnte område for å installere den nye driveren.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...