RWS Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 (endret) Har vært en lang og blodig og fordummende digresjon da... Det skal de digriderte ha. Og noen tviholder på den digresjonen enda... Nesten kvalmt å tenke på at uten den digresjonen kunne vi landet på månen kanskje allerede på 1700 tallet? (digresjonen = fint skal det være om ræva henger bar....) Toget hadde en digresjon.. Spørsmålet er jo om vi er på rett vei igjen nå....? Endret 9. september 2009 av RWS Lenke til kommentar
U1ven Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Jeg kan si stolt at jeg er konfirmert humanist innen gruppen ateist (benekter noen form for guder). For det første fordi i en borgerlig konfirmasjon lærer du tross alt om nyttige ting du får bruk for senere i livet i motsetning til en kristelig konfirmasjon hvor de lærer om bibelen. Ærlig talt så har jeg egentlig ingen andre hypoteser enn at det er for å få 'mer penger av besteforeldre' eller for å holde på tradisjonen. Helt forkastelig spør du meg. For det andre så ser jeg ærlig talt ingen grunn til å tro på en gud annet enn at det hjelper mennesker med det psykologiske (Feks i en krig). Her sitter jeg, en 16 år gammel gutt og mener at religion er roten til NESTEN ALL KRIG i denne verden mens jeg ikke engang kan melde meg ut fra statkirka før jeg er 18. Helt idiotisk mener da jeg, men takk og pris for at vi har ulike meninger. Kan også si meg enig i en bruker som nevnte at religion er på veg ut av Norge. Samtidig kan jeg også nevne 99% sikkert at Norge er landet med flest antall humanister i forhold til befolkningstallet. Lenke til kommentar
U1ven Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 (endret) Kan også legge til to korte setninger her: - Jeg trenger en forklarelse på hvorfor elever på barneskolen blir nærmest TVUNGET til å gå i kirka i påsken/jula. - Takk og pris for ytringsfriheten Endret 16. september 2009 av Ulven93 Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Kan også legge til to korte setninger her: - Jeg trenger en forklarelse på hvorfor elever på barneskolen blir nærmest TVUNGET til å gå i kirka i påsken/jula. - Takk og pris for ytringsfriheten Eg er óg på din alder og er rlativt enig med deg. #1 I fjor, når eg gjekk i 10., blei det innført "juleavsluttning" for heile skulen (1-10) i staden for kyrkjegang. Juleavsluttningen hadde sjølvsagt eit små-kristent preg, men det var eit stort skritt i rett rettning. Alle elvane hadde kjekt, opptrede, spelte instrument og såg på dei andre elevane. Det virka ikkje som om elvane hadde noke i mot det, foreldrene der i mot byrja mase om kulturarv, muslimisering og anna tøv(imo). Ein skreiv eit refsande innlegg i lokal avisa som slutta med "Stem FrP for eit norsk noreg"(eller lignande). Mange hang seg på han og sa seg enige. I juleferien nemde bestemora mi at det var forferdelig at norsk ungdom ikkje skulle læra NOKE som helst om kristendomen på skulen. Detta er jo totalt feil, i RLE(religion) boka me hadde i 10. var dobbelt so mykje kristendom som alle dei andre religionane til sammen. Grunnen til at folk er redde er at dei ikkje veit reliteten, bygdedyret får gjort jobben sin. Lenke til kommentar
Spissborgeren Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Hvordan skal man avskaffe et abstrakt konsept? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå