Sigmund_Freud Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Hei. Jeg fikk nettopp ny laptop (Lenovo R61), og benytter Linux Ubuntu 8.04.1 ved siden av XPP. Etter å ha installert WINE oppdaget jeg at helt enkle spill som Diablo 2 og Half-Life/Opposing Force/Blue Shift fungerte svært mye dårligere enn på min gamle laptop (en fire år gammel IBM R50), og kom fram til at her trenger vi nye drivere. Og da la jeg det berømte gullegget. Er det en enkel måte å bytte tilbake til de gamle driverne? Når jeg startet systemet kommer det opp en dialog om at skjermdrivere mangler, og at det kun kan startes med lavoppsøsningsoppsett. I dialogen kan jeg velge skjermkortet mitt (Intel X3100, GM965), men det hjelper altså ikke. Enda bedre hatt vært tips på hvordan jeg kan få en skjermdriver til dette kortet som er bedre på OpenGL/enkle Windows-spill via WINE. Og finnes det en Steam-tema (skin) som fungerer bedre i WINE enn det eksiterende? Ofte er det litt tull med nedfallsmenyer osv. siden Steam er skrevet for Windows. Takk på forhånd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå