End-re Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Fikk planlagt inkalling til HVUV 20.jan , men det blir nå lagt ned, så jeg ringte til VPV, og der sa de at jeg sto så si fritt til å velge hva jeg ville bli kalt inn til. Så det jeg da lurer på, er det noe som skiller seg ut på noen måte, noe som er mer interessant i forhold til noe annet ? Hva ville du ha valgt ? Lenke til kommentar
40mm Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Hold deg unna sjø og luft, hvis du har lyst på grønn tjeneste. Det beste hvis du har lyst på INTOPS, er 2. Bat og Panserbataljonen. Jeg ville nok gått for en av de 2 to avdelingene hadde jeg vært deg. Lenke til kommentar
underdark Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Fikk planlagt inkalling til HVUV 20.jan , men det blir nå lagt ned, så jeg ringte til VPV, og der sa de at jeg sto så si fritt til å velge hva jeg ville bli kalt inn til. Så det jeg da lurer på, er det noe som skiller seg ut på noen måte, noe som er mer interessant i forhold til noe annet ? Hva ville du ha valgt ? Hvis du vil ha det slækt - gå for sjø eler luft, og få deg noen form for vakttjeneste. Da får du kastet bort et år på PS3. 2. bataljon og panserbn. veldig fine, aktive tjenester hvor du er veldig klar for internasjonale operasjoner. Ellers er jegerkompaniet på Porsangmoen en om mulig enda bedre tjeneste hvis du vil ut å reise senere, og i tillegg ha en veldig krevende og lærerik tjeneste. Lenke til kommentar
thomsi1607 Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Kom deg til Panserbataljonen så snakkes vi der i januar! Lenke til kommentar
Slagenherdet Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 2.BN eller Panser: Ikke bare pga de er med i Afghanistan-roteringen, men også pga de får da prioritert mer penger. Det er ikke moro å havne i en avdeling hvor alle øvelser blir skrinlagt pga mangel på penger :/ Lenke til kommentar
Feh Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Skal du i sjø er det veldig forskjellig hva du kan være. Er du ute etter noe ekstra kan marinens jegervåpen kanskje være noe for deg (kystjeger eller marinejeger). Er utrolg krevende og du kan le av hærens jegere etterpå Taktisk båtskvadron har en meget variert tjeneste der du både operere på sjøen, og i felten sammen med jegerne. Vil du bare inn til vanlig førstegangstjeneste så spørs det hva du liker. ELSKER du skauen og gjørme går du for hæren. Liker du sjøen drar du i sjøforsvaret. Liker du å være landkrabbe og stå vakt velger du luft (ikke sats på å gå airborne i luft. Meget få klarer dette.) Selv var jeg i sjø (på båt) og har hatt et vanvittig krevende år. Det har på ingen måter vært slækt som folk skal ha det til. Øvelsene varte i 2-4 uker av gangen og når du først var ute så var det mye action, lite søvn og vanvittig mye moro! For all del. styr unna landtjeneste hvis du skal i sjø - det suger bigtime! Lenke til kommentar
End-re Skrevet 30. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2008 takker for tips, men det ble til at jeg fikk flyttet førstegangstjenesten til 6 august i HVUV Lenke til kommentar
ZealD Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 takker for tips, men det ble til at jeg fikk flyttet førstegangstjenesten til 6 august i HVUV Du kunne komt deg inn i Jegerkompaniet den 6 August ;-) En tjeneste som krever det "lille ekstra", men samtidig får du en fantastisk opplelvese med mye snøscooter kjøring, mye skyting samt det nyeste våpene i Hæren Lenke til kommentar
underdark Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 (endret) takker for tips, men det ble til at jeg fikk flyttet førstegangstjenesten til 6 august i HVUV Du kunne komt deg inn i Jegerkompaniet den 6 August ;-) En tjeneste som krever det "lille ekstra", men samtidig får du en fantastisk opplelvese med mye snøscooter kjøring, mye skyting samt det nyeste våpene i Hæren Jegerkompaniet er tøft, men er absolutt ikke for alle. Jeg håper alle som har søkt seg dit har trent seg opp på forhånd, og er forberedet på hva som venter. Rekrutten på GP er ingen spøk.... Endret 1. august 2008 av wendel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå