Gå til innhold

Noen som har Kushan m570+ ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har forrige generasjon som er omtrent identisk foruten litt tregere cpu, hdmi og e-sata. Den fungerer veldig bra til spilling! Jeg vil dog anbefale lavere skjermoppløsning slik at du kan kjøre spill på nativ oppløsning og dermed få skarpere bilde. wsxga+ eller wxga+ som jeg har er mer enn bra nok synes jeg.

Lenke til kommentar

ja, har lest rundt i notebookreviews, fant ut at 8800m GTX og 9800M GT er så si identiske... Så jeg syns at det er veldig dumt å betale mer for et 8800M GTX.

men tilbake til saken, vil det se dårlig ut, hvis man velger den høyeste oppløsning, og setter ned oppløsningen når man spiller?

EDIT: Delevar, hvordan er bærbaren ellers? Med tanke på er det et mareritt å bære den rundt? er den Så svær? Og hva slags kvalitetsfølelse får du av den?

Endret av hproslan
Lenke til kommentar
ja, har lest rundt i notebookreviews, fant ut at 8800m GTX og 9800M GT er så si identiske... Så jeg syns at det er veldig dumt å betale mer for et 8800M GTX.

men tilbake til saken, vil det se dårlig ut, hvis man velger den høyeste oppløsning, og setter ned oppløsningen når man spiller?

EDIT: Delevar, hvordan er bærbaren ellers? Med tanke på er det et mareritt å bære den rundt? er den Så svær? Og hva slags kvalitetsfølelse får du av den?

Øh, 32 streamprosessorer mer er ikke nesten identisk..

Lenke til kommentar

Øh, 32 streamprosessorer mer er ikke nesten identisk..

Øhh, hvor ser du 32 ?

både 9800M GT og 8800M GTX har samme antall streamprossesorer, dvs 96 også her står det at 8800M GTX har 96

Også se på denne tråden, og søk litt på nettet før du sier noe... de er like.

Endret av hproslan
Lenke til kommentar

Tror ikke noen har den enda da den er helt ny fra Multicom. Jeg bestilte meg en M570(altså forrige genereasjon som Delevar. I dag sendte jeg mail til Multicom for å høre hvor det blir av maskina. De sa att jeg skulle få M570+ med lignende specs jeg hadde bestilt.

http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphi...List.844.0.html

En gode side for sammeligning av skjermkort. Ifølge den gir 8800 GTX bedre ytelse enn 9800 GT (uten at jeg har så mye peiling på skjerm/skjermkort)

Lenke til kommentar

jeg vet ikke, kansje de har med vilje satt opp prisen til 8800m GTX, men lite sannsynlig at det er i SLI, siden dette koster mye mer enn 800 kr... faktisk ikke noe mening i deres prissetting, hvorfor sette opp prisen, når 8800m GTX og 9800M GT har samme antall streamprossesorer, samme kjerne og minne frekvens, og lik ytelse...

Uansett skal sikkert velge selv et 9800m GT kort :)

Lenke til kommentar
Valgte det dyreste jeg, håper ikke det var bortkasta penger...

Jeg ville virkelig ikke valgt det dyreste da ytelsen er omtrent identisk, ville anbefalt deg å endre på orderen om du fremdeles har mulighet og helelr spare endel kroner.

hproslan: Byggekvaliteten er god, den virker solid og gir i svært liten grad etter for trykk. Jeg hadde tidligere enn dell i9400, jeg opplevde den som større og tykkere. M570 veier endel ja, ca 4 kg, men jeg er vant med det og ser ikke på det som noe problem :) Eneste ankepunktet jeg egentlig har er litt jojovifte, spesielt i oppstarten, den blir mer stabil etter noen minutter på. Virker nesten som den skal teste viftene litt første minuttet. Dette kan dog variere etter operativsystem, viftestyringsprogrammer etc.

Lenke til kommentar

takk for svar Delavar, virker som en god maskin:) regner med at dette blir min neste i august.( oppgraderer fra min acer aspire 5613Z)

men vet dere hvor lenge en må vente før man kan hente maskinen på posten? hvor lang tid bruker de å sende maskinen?

Lenke til kommentar

Tviler på at jeg får bytta det, men sender mail og hører. Har skjermen jeg velger mye å si?

hproslan:

Jeg bestile M570 3.7, i dag sa de at den kom til å bli sent i løpet av neste uke. Men jeg tror det tar så lang tid med min pga at maskina mi blir oppgradert til M570+ fra M570.

Lenke til kommentar
Tviler på at jeg får bytta det, men sender mail og hører. Har skjermen jeg velger mye å si?

hproslan:

Jeg bestile M570 3.7, i dag sa de at den kom til å bli sent i løpet av neste uke. Men jeg tror det tar så lang tid med min pga at maskina mi blir oppgradert til M570+ fra M570.

Har noen fått maskinen enda? Vurdere denne som en erstatning for min 1730 som ble litt i kraftigste laget for en bærbar. Men, leser mye negativt om viftestøy, noen med konkrete erfaringer, jeg forakter virkelig intenst støy så en nøytral vurdering hadde vært fint.

Kassa er vel litt utdatert utseendemessig også, men skal prøve å la det ikke hemme meg, er jo toppen komponenter, særlig med de nye skjermkortene.

Lenke til kommentar
av det jeg har hørt har det ikke vært noe støy problemer, etter de "oppdateringene" (tror det var bios). hørt at den her er en kald maskin og, vurderer selv å skaffe den.

Noen vet hvor stor forkjell det er med ytelsen, mellom

9800M GT og 9800m GTX ? ellers her er det en sammenligning av speccs

GTX vil nok være en del bedre, men 9800 GT yter som 8800 GTX og det er jamen meg bra, så det bør ikke være noe å legge ekstra penger i. Nei, kanskje jeg rett og slett skal velge denne så fort jeg får Dell pengene. Har sett på Asus G71V, men ønsker et toppseriekort, men ikke SLI som jeg har hatt nå.

Lenke til kommentar

Noen som veit hvor mange vifter det sitter i denne maskina? Driver å vurderer m860, men den sitter det kun en vifte i, og jeg antar at den skal få lov til å jobbe med den kraftige innmaten, derfor vurderer jeg om jeg rett og slett skal gå for en 17" som burde ha noen mer plass til en bedre kjøleløsning... Noen som vet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...