Gå til innhold

AutoCAD 2008 / AutoCAD Architecture 2008 - Error 1606


Anbefalte innlegg

Jeg prøver å innstallere AutoCAD 2008 og AutoCAD Architecture 2008 og får følgende feilmeldinger:

 

Error 1606. Could not access network location Autodesk\AutoCAD 2008\R17.1\enu\.

 

Alvorlig feil under innstallasjon:

acad.msi:AdskExecuteSequence

 

Error 1606. Could not access network location Autodesk\ACD-A 2008\enu\.

 

Alvorlig feil under innstallasjon:

ACA.msi:AdskExecuteSequence

 

Jeg får også opp meldingen om at programmene allerede er innstallerte.

Men jeg kan ikke finne de noen steder, ikke via kontrollpanel heller.

 

Jeg har begge programmene i 2009 versjoner. Avinnstallerte 2008 versjonene når jeg fikk 2009.

Men nå går jeg et CAD kurs som krever 2008 og må derfor innstallere de på nytt.

 

Det er akkurat som om avinnstallasjonen mislyktes og at det henger igjen filer fra programmene.

Jeg har vært innom alle Error 1606 forum og gjort nøyaktig hva som står - alt fra å sjekke/endre registeret, logget på som admin, slått av Norton, osv. Ingenting hjelper, og feilmeldingen dukker fremdeles opp.

 

Jeg har Windows VISTA.

 

Noen som kan hjelpe?

 

 

-Kristin

Endret av krisnord
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Løsning hentet fra autoCAD sine sider:

 

To resolve this issue:

  1. Open Windows Explorer.
  2. In Windows Explorer, browse to the C:\Windows directory.
  3. Locate the Regedit.exe file and double-click it to open the Registry Editor.
  4. In the Registry Editor, browse to the following key:
    • HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders

[*]This Registry key contains the values that point to the current user's Windows profile. You will need to make sure that each of these values is correct by entering them into the Address Bar in Windows Explorer. If you receive an error for any of these paths, you will have to correct the value before you try to install the Autodesk product again.

Note: By default, Windows Vista user profiles are stored in the C:\Users directory. In the Windows Explorer Address Bar, enter %USERPROFILE% to determine which user profile is associated with the current user.

Endret av EX-adrin
Lenke til kommentar
Løsning hentet fra autoCAD sine sider:

 

To resolve this issue:

  1. Open Windows Explorer.
  2. In Windows Explorer, browse to the C:\Windows directory.
  3. Locate the Regedit.exe file and double-click it to open the Registry Editor.
  4. In the Registry Editor, browse to the following key:
    • HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders

[*]This Registry key contains the values that point to the current user's Windows profile. You will need to make sure that each of these values is correct by entering them into the Address Bar in Windows Explorer. If you receive an error for any of these paths, you will have to correct the value before you try to install the Autodesk product again.

Note: By default, Windows Vista user profiles are stored in the C:\Users directory. In the Windows Explorer Address Bar, enter %USERPROFILE% to determine which user profile is associated with the current user.

 

Ja, og det er akkurat dette jeg har gjort og sjekket. Sjekket flere andre løsninger også på andre forum.

Men ingenting hjelper. I følge denne løsningen skal alt være korrekt og fungere. Men fremdeles får jeg Error feilemdingen.

Lenke til kommentar
er det nettverks versjon du prøver og installere da?

en som trenger AutoCAD server??

 

Nei, er standalone versjon også.

Er akkurat som om ikke alt har blitt avinnstallert fra tidligere. Så når jeg prøver å installere den på nytt nå, så finner den noe fra den forrige innstalleringen og påstår den allerede er installert.

(Hadde 2008 ifjor, men avinstallerte denne da jeg fikk 2009. Men nå må jeg igjen ha 2008 fordi DAK kurset bruker denne versjonen).

Skal ikke være noe galt med registeret, har sjekket alle adressene der at de fungerer.

Men har hørt fra andre at det er i registeret det ligger. Og jeg har virkelig prøvd alt nå...tror jeg...

 

Mener å huske jeg hadde denne feilen tidligere med Adobe pakken, og da slettet jeg alt som hadde med Adobe å gjøre både fra pcn og registeret, og dermed fungerte installeringen.

Men mulig det ikke var Error 1606, husker desverre ikke...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...