Theo343 Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 (endret) x86 er en dårlig arkitektur ytelsesmessig, derfor kan man øke ytelsen betraktelig ved å gå til annen type arkitektur. Jeg tror også vi vil se flere kjerner men i kombinasjon av et par store og mange små på samme CPU. Endret 18. juli 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Simen1: Det synes jeg var veldig greit å vite, takker så mye. Det betyr for min del jeg kommer nok til å velge en kjappere 4 kjerner, framfor f.eks en 8 el 12 kjerner framover. Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Intel vil gjerne kreve blodprisen til å starte med, og dette kommer nok av manglende konkurranse og udugelige AMD-CPU. Men AMD har flere planer gående, og hvis de klarer å lansere noe "dugelig" for massemarkedet (noe som er ikke helt utelukket), da er det godt mulige at Intel blir nødt til å slippe billig morddelene raskere. Det er lov å håpe! Vel, nå kommer den store overraskelsen som jeg håpet på. Billig Nehalem vil være tilgjenglig i Q4 . 2.66GHz Nehalem to sell for $284 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå