Gå til innhold

[LØST]Wamp og MySQL vil ikke..

Anbefalte innlegg

Hei,

Har brukt store deler av dagen til å få MySQL opp å gå nå. Føles ut som jeg har prøvd alt mellom himmel og jord (Vel.), men det vil bare ikke. Resultatet ble at jeg installerte WAMP, men jeg får fortsatt ikke til å kjøre MySQL. Er det noen som har vært borti det samme? Kjører Vista forøvrig..

Problemet er at jeg ikke får kjørt MySQLInstanceConfig, jeg får ikke logget inn fordi jeg ikke har default passord. Trodde bare det skulle være å installere Wamp, og så skulle det meste være på plass.

Håper noen kan hjelpe. Begynner å bli lettere frustrert.

Endret av nwinger
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

Har brukt store deler av dagen til å få MySQL opp å gå nå. Føles ut som jeg har prøvd alt mellom himmel og jord (Vel.), men det vil bare ikke. Resultatet ble at jeg installerte WAMP, men jeg får fortsatt ikke til å kjøre MySQL. Er det noen som har vært borti det samme? Kjører Vista forøvrig..

Problemet er at jeg ikke får kjørt MySQLInstanceConfig, jeg får ikke logget inn fordi jeg ikke har default passord. Trodde bare det skulle være å installere Wamp, og så skulle det meste være på plass.

Håper noen kan hjelpe. Begynner å bli lettere frustrert.

Installerte du mysql for seg selv?

Avinstaler det, og avinstaler wampserver.

Så innstalerer du wamp på nytt.

Endret av php_user
Lenke til kommentar
Installerte du mysql for seg selv?

Avinstaler det, og avinstaler wampserver.

Så innstalerer du wamp på nytt.

Tror jeg skal ha prøvd det og.

Er det slik som mange sier at man faktisk fjerne alle spor etter php, mysql og apache i registry før man installerer på nytt?

Lenke til kommentar

Skal ikke være nødvendig.

Men du må være mer spesifikk enn at det "ikke funker", hva funker, hva funker ikke, hvilke feilmeldinger får du etc?

Prøv f.eks å kjøre mysqld.exe via kommandolinjen(cmd) og se om du i kke får litt flere feilmeldinger da.

Ikke minst, ikke stress med å fikse på root-passordet før du faktisk får systemet opp å gå.

Lenke til kommentar
Skal ikke være nødvendig.

Men du må være mer spesifikk enn at det "ikke funker", hva funker, hva funker ikke, hvilke feilmeldinger får du etc?

Prøv f.eks å kjøre mysqld.exe via kommandolinjen(cmd) og se om du i kke får litt flere feilmeldinger da.

Ikke minst, ikke stress med å fikse på root-passordet før du faktisk får systemet opp å gå.

Får opp følgende feilmelding: #2003 - Can't connect to MySQL server on 'localhost' (10061)

Problemet etter at jeg installerte Wamp er at jeg ikke en gang får lov å logge inn på MySQL. Og da får jeg heller ikke kjørt det, ettersom det nekter å starte.

Det fungerte tidligere, men da slet jeg med forholdet mellom IIS7 og MySQL, så bestemte meg for å gå for Wamp, siden det kjører Apache. Men, nå fungerer det ikke i det hele tatt av en eller annen grunn :(

Har googlet proplemet opp og ned i mente, men har ikke funnet noen løsning enda som fungerer. Så, vurderer en total rensing av systemet for php, mysql og apache, for så å installere det separat en og en.

Unless, of course, anyone has a clue... :)

Lenke til kommentar

Ok. Da var dette fikset. Har installert Apache, php og MySQL fra scratch.

Nå er det et nytt problem. Jeg får ikke opp en døyt når jeg prøver å kjøre test.php (Se kildekode)

<?php
	$link_id = mysql_connect("localhost", "root", "tonjehn");
	$result = mysql_list_dbs($link_id);

while ($db_data = mysql_fetch_row($result)
	{
		echo $db_data[0] . "<br>";
		$result2 = mysql_list_tables($db_data[0]);
		$num_rows = mysql_num_rows($result2);
		while($table_data = mysql_fetch_row($result2))
		{
			echo "--" . $table_data[0] . "<br>";
		}
		echo "==>" . $num_rows . " tables in " . $db_data[0] . "<P>";
	}

?>

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...