AMDguru1 Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Nei, gå for VIA.... Via @ 250FSB = svart skjerm........ Ja, og det er jo sikkert vanlig å gå over 250FSB!! Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Via er generelt sett dårligere å klokke med enn de andre chipsetene, noe som jeg ikke ser noe rart eller galt i. Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 justert mye, ingen feil her. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 for å følge trådens seriøsitet: nforce2 + linux (out of the box) = tragisk via400 + linux (out of the box) = fantastisk Lenke til kommentar
ConTrail Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 De som har fulgt med litt på amdmb.com og div andre forum, har kanskje fått med seg at i allefall en del av disse problemene kommer av at samtlige produsenter av hovedkort untatt MSI valgte å ikke ha med alle jumperne på hovedkortet som nVidia spesfiserte :-? . Det at biosen går i loop er greit, men alle med MSI-kort kan flytte en jumper, presse kortet til å starte med 100MHz, å klare og starte opp. Hurra for MSI! Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 De som har fulgt med litt på amdmb.com og div andre forum, har kanskje fått med seg at i allefall en del av disse problemene kommer av at samtlige produsenter av hovedkort untatt MSI valgte å ikke ha med alle jumperne på hovedkortet som nVidia spesfiserte :-? . Det at biosen går i loop er greit, men alle med MSI-kort kan flytte en jumper, presse kortet til å starte med 100MHz, å klare og starte opp. Hurra for MSI! Jippi for MSI Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Den jumperen er også tilstede på Epox kort og trolig alle andre nForce2 kort (om en gidder å lete etter den). Lenke til kommentar
Vidder Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Har justert en god del, kan ikke huske å hatt noen problemer med at bios har feilet, bare at det ikke kom bilde da jeg klokket for høyt. Og da var det bare å slå av maskinen, slå den av, og deretter slå den på igjen. Da var FSB satt til 100 slik at maskinen kunne starte, men med alle instillinger slik de var fra før. Skal prøve å sette FSB-jumperen til 100. Har slitt med å komme over 195 i FSB på dette kortet, skjønner ikke hvorfor, men har en mistanke om at Southbridgen blir for varm. Lenke til kommentar
ConTrail Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 http://www.theinquirer.net/?article=8250 <- for de som ikke tror meg. Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 "Nforce 2 BIOS problems confirmed and fixed" Har som sagt ikke hatt problemer med mitt nForce2 kort. Forrige kort KT4 hadde jeg derimot mer problemer med, da reset cmos jumperen ikke funket, samt at "insert" funksjonen ikke funket/var ikke tilgjengelig. Så jeg måtte ta ut batteriet hver gang maskinen var klokket for langt Ja til nForce2 sier nå jeg Det er klart at om en kjører linux, må en oppgradere bios og diverse pakker men det skulle nok ikke by på noen problemer for "linux kjennere". Lenke til kommentar
Ben Dover Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Jeg selgte nettop mitt Asus A7V8X (VIA 400 chipsett), og skaffet meg Asus A7N8X (nforce2 chipsett) Jeg er meget fornøyd, ingen prob. faktisk. Anbefales Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 hmm, kan nok beholde dette kortet en stund. genialt med mods. kan kjøre syke fsb hastigheter osv. tenker jeg beholder dette kortet en stund, så når det begynner å bli trang til oppgradering kjøper jeg siste generasjons CPU og skjermkort, så varer det enda lengre Lenke til kommentar
Josten Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 kan det være det som er feil med min pc? dro ut cpuen og satte den inn etterpå, og måtte gå inn i Bios. Maskinen vil boote, men når oppstartsskjærmbildet (det med win xp pro og blå loadinggreie) vises så restarter maskinen . Noen som har peiling? Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Fikk mit nye ABIT NF7-S i går. Innstalasjon gikk greit, men ble overasket over den ekstremt ustabile Bios. Den kresja selv når jeg bare gikk inn i boes. Å forandre boot rekkefølgen var umulig. Brukte også ekstremt lang tid på enkelte oppstarter(før jeg hørte PIP'et). Måtte flere ganger resette Cmos for å få startet opp. Er vist også en del andre som har problemer med standard biosen på NF7-S. Så i går kveld oppdaterte jeg BIOS, etter det har det ikke vært et problem. Så annbefaler alle med Nforce2 HK å oppdatere BIOS. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Fikk mit nye ABIT NF7-S i går. Innstalasjon gikk greit, men ble overasket over den ekstremt ustabile Bios. Den kresja selv når jeg bare gikk inn i boes. Å forandre boot rekkefølgen var umulig. Brukte også ekstremt lang tid på enkelte oppstarter(før jeg hørte PIP'et). Måtte flere ganger resette Cmos for å få startet opp. Er vist også en del andre som har problemer med standard biosen på NF7-S, kan være Så i går kveld oppdaterte jeg BIOS, etter det har det ikke vært et problem. Så annbefaler alle med Nforce2 HK å oppdatere BIOS. De første biosene til NF7 var ikke spesielt stabile. Det første jeg skal gjøre når jeg får mitt er å oppdatere bios. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå