Gå til innhold

Til dere ned nForce2 hovedkort!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De som har fulgt med litt på amdmb.com og div andre forum, har kanskje fått med seg at i allefall en del av disse problemene kommer av at samtlige produsenter av hovedkort untatt MSI valgte å ikke ha med alle jumperne på hovedkortet som nVidia spesfiserte :-? . Det at biosen går i loop er greit, men alle med MSI-kort kan flytte en jumper, presse kortet til å starte med 100MHz, å klare og starte opp. Hurra for MSI! :woot:

Lenke til kommentar
De som har fulgt med litt på amdmb.com og div andre forum, har kanskje fått med seg at i allefall en del av disse problemene kommer av at samtlige produsenter av hovedkort untatt MSI valgte å ikke ha med alle jumperne på hovedkortet som nVidia spesfiserte :-? . Det at biosen går i loop er greit, men alle med MSI-kort kan flytte en jumper, presse kortet til å starte med 100MHz, å klare og starte opp. Hurra for MSI! :woot:

Jippi for MSI :lol::lol::lol:

Lenke til kommentar

Har justert en god del, kan ikke huske å hatt noen problemer med at bios har feilet, bare at det ikke kom bilde da jeg klokket for høyt. Og da var det bare å slå av maskinen, slå den av, og deretter slå den på igjen. Da var FSB satt til 100 slik at maskinen kunne starte, men med alle instillinger slik de var fra før. :woot:

Skal prøve å sette FSB-jumperen til 100. Har slitt med å komme over 195 i FSB på dette kortet, skjønner ikke hvorfor, men har en mistanke om at Southbridgen blir for varm.

Lenke til kommentar

"Nforce 2 BIOS problems confirmed and fixed"

 

Har som sagt ikke hatt problemer med mitt nForce2 kort.

 

Forrige kort KT4 hadde jeg derimot mer problemer med, da reset cmos jumperen ikke funket, samt at "insert" funksjonen ikke funket/var ikke tilgjengelig. Så jeg måtte ta ut batteriet hver gang maskinen var klokket for langt :evil:

 

Ja til nForce2 sier nå jeg :yes:

 

Det er klart at om en kjører linux, må en oppgradere bios og diverse pakker men det skulle nok ikke by på noen problemer for "linux kjennere".

Lenke til kommentar

Fikk mit nye ABIT NF7-S i går. Innstalasjon gikk greit, men ble overasket over den ekstremt ustabile Bios. Den kresja selv når jeg bare gikk inn i boes. Å forandre boot rekkefølgen var umulig. Brukte også ekstremt lang tid på enkelte oppstarter(før jeg hørte PIP'et). Måtte flere ganger resette Cmos for å få startet opp. Er vist også en del andre som har problemer med standard biosen på NF7-S.

Så i går kveld oppdaterte jeg BIOS, etter det har det ikke vært et problem. Så annbefaler alle med Nforce2 HK å oppdatere BIOS.

Lenke til kommentar
Fikk mit nye ABIT NF7-S i går. Innstalasjon gikk greit, men ble overasket over den ekstremt ustabile Bios. Den kresja selv når jeg bare gikk inn i boes. Å forandre boot rekkefølgen var umulig. Brukte også ekstremt lang tid på enkelte oppstarter(før jeg hørte PIP'et). Måtte flere ganger resette Cmos for å få startet opp. Er vist også en del andre som har problemer med standard biosen på NF7-S, kan være  

Så i går kveld oppdaterte jeg BIOS, etter det har det ikke vært et problem. Så annbefaler alle med Nforce2 HK å oppdatere BIOS.

 

De første biosene til NF7 var ikke spesielt stabile. Det første jeg skal gjøre når jeg får mitt er å oppdatere bios.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...