Tåkefyrste Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Hadde bestemt meg for nforce2, men etter å ha lest litt på div. websider må jeg desverre revurdere mitt valg.... Hør her.... "nForce BIOS loop BUG" If you do two or more changes in your BIOS and save it everytime there is some chance that the Mainboard will never boot up afterwards Det er oppdaget en feil som blir kalt "nforce bios loop bug", og går ut på at hvis du stresser bios chip'en ved å gjøre mange små justeringer i i bios og lagrer ofte, kan du få en korrupt chip.... høres rart ut men.. les selv: Bios Loop Bug Jeg synes nforce2 virker som et glimrende brikkesett, synd hvis noe sånt skulle ødelegge idyllen... :o Noen som har erfaringer de vil dele angående dette problemet? -apollox Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Skifter FSB hele tiden jeg, volt og alt mulig, ikke hatt det minste problem med hovedkortet siden jeg fikk det. A7N8X dlx er et meget bra hovedkort, ikke noe og si på det. Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Har A7N8X har overklokka mye (prøvd å komme høyt men CPUEN stopper ), har hendt at hvis jeg overklokker for mye så må jeg resette biosen, men det går fort + at det skjer nesten aldri! Supert kort å overklokke med!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar
SverreD Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Hos meg får jeg cmos checksum error når jeg endrer alle timinginstillingene på en gang. Ellers er jeg kjempefornøyd Lenke til kommentar
Calm Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Har fått inntrykk av at nForce2 er et veldig effektivt og stabilt chipset jeg... Men er det ikke forskjellig BIOS på kort fra forskjellige produsenter da? I så fall kan det jo hende at dette kun gjelder en spesiell produsent....!? Lenke til kommentar
-Noname- Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Fikk save and exit problem og en maskin som ikke ville starte opp etterpå. Måtte sende den inn til rep etter 1 dag Asus A7N8X Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Asus A7N8X er et bra kort, men kan gjøres mye bedre ................................................................................ er endel som kan fikses på Asus A7N8X, bla et bios-batteri som kan forårsake litt tull og bugg med saving av bios osv. samt voltmod på CPU, CHIPSET og RAM dersom man skal nå langt brune-ha dersom du har nok kjøling og irriterer deg over cpuen, sjekk ut fsb-jumperen må settes i posisjon 100mhz, da når man lengre med fsb klokkingen denne siden for mer informasjon: http://www.maximumoc.com/guides/a7n8x_modding.html Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Asus A7N8X er et bra kort, men kan gjøres mye bedre................................................................................ er endel som kan fikses på Asus A7N8X, bla et bios-batteri som kan forårsake litt tull og bugg med saving av bios osv. samt voltmod på CPU, CHIPSET og RAM dersom man skal nå langt brune-ha dersom du har nok kjøling og irriterer deg over cpuen, sjekk ut fsb-jumperen må settes i posisjon 100mhz, da når man lengre med fsb klokkingen denne siden for mer informasjon: http://www.maximumoc.com/guides/a7n8x_modding.html Kan jo prøve det, men jeg tror ikke jeg kommer lengre, har tbread-A Men er det lurt å sette opp chipset Voltage uten ekstra kjøling? Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 du må ha mer enn originalkjøling, ja. du kommer lengre med voltmod uansett. og så ikke minst: det er utrolig moro å oppnå resultater med det Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 du må ha mer enn originalkjøling, ja. du kommer lengre med voltmod uansett. og så ikke minst: det er utrolig moro å oppnå resultater med det Voltmod, hva skal jeg endre på hvis jeg gjør det? Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Jeg er storfornøyd med mitt hovedkort, det takler 222FSB uten mod så jeg har endel å gå på Ut ifra andres før og etter V mod skal da kortet kunne nå 245-250 i FSB Har ikke hatt noen problemer etter jeg byttet BIOS, om en ikke regner med feil i en Bios jeg prøvde. Skal du klokke gå for nForce2 Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 du må skaffe deg bedre kjøling på det du skal voltmodde. selve voltmodden består av å lodde litt på hovedkortet. det er nærmere beskrevet i linken jeg ga her oppe Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 du må skaffe deg bedre kjøling på det du skal voltmodde. selve voltmodden består av å lodde litt på hovedkortet. Hjelper det mye å øke speninnga på CPUen? Har Swiftec ribbe+37DB PAPST Lenke til kommentar
mandela Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 http://www.nforcershq.com/modules.php?name...article&sid=340 Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 det avhenger jo av hvor mye du øker og hvor god kjøling du har "å gå på". men det er jo ikke snakk om VELDIG mye. blir vel omtrent like mye som det hjalp å øke spenningen fra standard kort (1,75V). litt mindre siden det begynner å bli høye temperaturer, kjøling har derfor alt å si. voltmod av chipset gir relativt bra uttelling, da må du modde ram'en samtidig, siden det er denne som sannsynligvis vil være hinderet. og du må selvsagt ha god kjøling her og. kort sagt er god kjøling alfa omega, og det ser ut som du har god kjøling på cpu ihvertfall Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Nei, gå for VIA.... Via @ 250FSB = svart skjerm........ Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Nei, gå for VIA.... Via @ 250FSB = svart skjerm........ Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 via@whatever fsb = sjanser for svart skjerm da og Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå