carenevo Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 fornuftig verdensbilde. Er det en spøk? for å finne ut av det må man ty til fornuften jeg har et inntrykk av at man da benytter seg av fornuften for å klare opp i fornuften. for å klare opp i fornuften må man se hva fornuften består av. og da må man være høyt utdannet og skolert. da har man rett til å tale om fornuft. en sak man da lett glemmer er at alle fakta i universet står i et forhold til et annet fakta som Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 høh? er det bare jeg som ikke forstod en dritt? En oppklaringspost hadde vært på sitt rette. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Du er ikke alene, dette forsto jeg ingenting av. Lenke til kommentar
Te'om Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Hmm, dette var litt rotete ja. Jeg vil prøve å dekode litt, det er alltid gøy! kritikk av fornuften EUROPA har i seg Jeg går ut i fra at det er verdensdelen det er snakk om her, og at hele posten er ment som kritikk mot Europa eller eventuelt EU. fornuftig verdensbilde. Er det en spøk? Kritikken ser ut til å være myntet på Europas/EUs verdensbilde. Kanskje det henviser til en nylig artikkel i et annet medie eller lignende? for å finne ut av det må man ty til fornuftenjeg har et inntrykk av at man da benytter seg av fornuften for å klare opp i fornuften. for å klare opp i fornuften må man se hva fornuften består av. og da må man være høyt utdannet og skolert. da har man rett til å tale om fornuft. En spennende problemstilling, hvem skal definere hva som er fornuftig? Det ser ut til at det er trådstarters mening at det burde være de høyt skolerte sin oppgave. en sak man da lett glemmer er at alle fakta i universet står i et forhold til et annet fakta som Her lurer jeg på hvilket "da" det er snakk om. Da man er høyt utdannet? Eller da man funderer over spørsmål angående fornuft? Angående faktabiten så kan jeg bare spekulere i at det her er snakk om viktigheten i å se helhetlig på ting. Dessverre ser det ut til at posten har blitt offentliggjort i uferdig tilstand. Da gjenstår det bare å se om trådstarter, som bare har denne ene posten, kommer tilbake for å fullføre. Lenke til kommentar
Grinchen Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Få ut fingern og gjør ferdig innlegget Carenevo. Nå som ditt hode er klart og du er og restiturer deg. Hvorfor ikke skrive her? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå