Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Noen firma/person som hjelper til å overklokke på Lørenskog?

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å prøve å få overklokket cpu min som er intel core duo 6600. Jeg har ingen anelse hvordan man gjør dette. Men er det noen som gjør dette på lørenskog område? er vilig til å betale for at noen prøver dette. Er også inneforstått me risikoen.

Har vurert å kjøpe ny cpu men har lyst til å prøve med å over klokke dette ført.

Hvis det er noen som kjenner noen som kan hjelpe meg med dette så legg igjen email adr eller noe slikt slik at jeg kan kontakte vedkommene.

Hvis dette ikke er lov om å spørre om dette så beklager jeg meget på forhånd.

Xues

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi endte opp med følgende resultater.

E6600 2,4@3,2Ghz

Dominator 4-4-4-12 800Mhz 2,0V

8800GTS 512 780/1998/1111

Maskinen ble stresstestet for 100% stabilitet.

Når det gjelder rammen fikk vi den stabil med tilgangstidene 3-4-3-9 på 800Mhz men det krevde 2,3 volt, noe vi ble enige om ikke var nødvendig.

Det er mer å gå på når det kommer til prosessoren men på 3,2Ghz så holdt tempen seg under 55 grader selv under full load i flere timer. Vi testet også 3,6Ghz hvor den også var stabil men noe varmere.

Alt i alt fornøyd

Jon

Endret av jon_nethaug
Lenke til kommentar

E6600 2,4@3,2Ghz

Når det gjelder rammen fikk vi den stabil med tilgangstidene 3-4-3-9 på 800Mhz men det krevde 2,3 volt, noe vi ble enige om ikke var nødvendig.

Det er mer å gå på når det kommer til prosessoren men på 3,2Ghz så holdt tempen seg under 55 grader selv under full load i flere timer. Vi testet også 3,6Ghz hvor den også var stabil men noe varmere.

Alt i alt fornøyd

Jon

Utrolig, hvordan i hampen klarte du og få CPU'en stabil på 3.6 Ghz? Hva slags stability test tok dere?

Lenke til kommentar

E6600 2,4@3,2Ghz

Alt i alt fornøyd

Jon

Utrolig, hvordan i hampen klarte du og få CPU'en stabil på 3.6 Ghz? Hva slags stability test tok dere?

Vi kjørte Orthos Blend og Small FFT.

Minnet ble testet med Memtest 86+

Den chippen han har er nok god for 3,8Ghz men da med vannkjøling.

Endret av jon_nethaug
Lenke til kommentar

jeg kjørte min e6300 på 3.5ghz . da fikk jeg så fin fsb 500mhz (2000) og jeg hadde ikke lyst til å presse minnet noe lenger. nå kjører jeg en e8400 på 3.6, for å kjøre minne på spesifiserte verdier.. jeg har kjørt den på 4ghz i en stund også.. men det er litt varmt her inne i sommervarmen. så jeg sparer heller den OC'n til vintern =)

Lenke til kommentar
Ser frem til høsten ja...jeg har en ide..hvorfor lager vi ikke en oversikt over folk som kan hjelpe til å klokke og hvor de bor.

Jeg hjelper gjerne og bor i Strømmen=)

Kanskje dårlig ide, men det er litt folk som spør etter sånn hjelp=)

Det synes jeg er en kjempe ide. Jeg holder til på Jessheim men jobber i Oslo så jeg kan vel egentlig brukes fra Oslo og hele veien langs E6 nordover.

Kudos for godt forslag Fluesopp

Jon

Lenke til kommentar

da bør man gjøre det litt mer avansert egentlig.. selv om jeg er veldig flink til å overklokke intel cpu'er, på intel chipsett, er det fremdeles noen triks å sånt jeg ikke kan på f.eks nvidia. og jeg har null peil på hva man må gjøre for å hardklokke en amd cpu. så om man tar med hva man er spessielt flink til å klokke så vil det muligens funke.

det hadde også vert greit å hatt en metode å bevise at man skjønner hva man gjør når man overklokker, så folk ikke får vanabees som trur de kan klokke..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...