Laffebaffen Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Hei Jeg må reise et stykke for å komme til mitt lokale treningssenter. Det ligger ved skolen, så jeg pleier å kombinere de to, slik at jeg slipper å foreta meg ei ekstra reise. Men nå om dagen er det vanskelig å komme seg til treningssenteret, så derfor tenkte jeg at jeg skulle begynne med marinejegerprogrammet, slik at jeg ikke mister for mye muskelmasse. http://www.marinejeger.no/treningsprogram/...ningsdagbok.pdf Men så lurte jeg på hvordan øvelsebe virkelig skal utføres? Armhevninger er nesten greit, brystet skal berøre gulvet for hver senkning, og bredden skal være litt bredere enn skulderbredde? Men hva med situpsene? Hvordan skal de utføres? Og pullupsene, skal de være med overhåndsgrep?? Og hva med dipsene? Skal det være med en benk bak deg, eller skal det være slik at du holder fast i to pinner som går parallelt med nesetippen din, altså framover? (Krunglete forklart, men får håpe dere skjønner) Har lett rundt på weben, og på hjemmesidene til militæret, men klarer ikke å finne det ut!! Håper det er noen som har vært i militæret som kan svare, eller bare at noen vet hvordan øvelsene skal utføres?? Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 (endret) Pushups: Legg deg flat på gulvet, sett fingertuppene der skuldrene dine er, hev kroppen og start. Brystkassa skal helt ned i golvet, strak kropp. Situps: Legg beinene over en benk slik at lårene og leggene står 90 grader med hverandre, en person sitter på beinene. Armene bak hodet, fingrene låses sammen med hverandre og du tar annenhver albue mot knærne. Fyren som sitter på beinene skal kontrollere at du klarer det, samt kjenne at du ikke bruker beinene når du tar situps, altså at du sparker beinene opp. Hangups: Du tar de med håndflatene vekk fra deg. Beinene kan beveges så sant de er sammen, du kan ikke sparke deg opp. Haken skal helt over stolpen, kroppen skal helt ned før du starter en ny. Endret 17. juli 2008 av Bruktbilen Lenke til kommentar
Laffebaffen Skrevet 17. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2008 (endret) Okay, tusen takk for kjapt og godt svar EDIT: Noen som vet hvordan dipsene skal utføres?? Endret 17. juli 2008 av Laffebaffen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå