Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Feil ved oppstart med Windows-installasjonsdisk

Anbefalte innlegg

Jeg prøver gang på gang å starte opp maskinen min ved bruk av Windows-CD'n som fulgte med da jeg kjøpte operativsystemet. Det står "Kontrollerer maskinvarekonfigurasjon..." i noen sekunder - før skjermen blir helt svart. Det lyser fortsatt veldig intenst på aktivitetslampa til min stasjonere PC, men uten tegn til at det skjer noe som helst mer. Hvordan kan jeg få formatert harddisken / lagt inn Windows XP på en annen måte? Eller hva skal jeg gjøre for å få dette til å fungere igjen? Har nemlig formatert mange ganger før ved bruk av installasjonsplata, men plutselig skjedde dette. Til en opplysning; så kjører maskinen min til dags dato, Linux-versjonen: "Ubuntu Studio".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg prøver gang på gang å starte opp maskinen min ved bruk av Windows-CD'n som fulgte med da jeg kjøpte operativsystemet. Det står "Kontrollerer maskinvarekonfigurasjon..." i noen sekunder - før skjermen blir helt svart. Det lyser fortsatt veldig intenst på aktivitetslampa til min stasjonere PC, men uten tegn til at det skjer noe som helst mer. Hvordan kan jeg få formatert harddisken / lagt inn Windows XP på en annen måte? Eller hva skal jeg gjøre for å få dette til å fungere igjen? Har nemlig formatert mange ganger før ved bruk av installasjonsplata, men plutselig skjedde dette. Til en opplysning; så kjører maskinen min til dags dato, Linux-versjonen: "Ubuntu Studio".

Det kan virke som om en komponent i pcen ikke fungerer helt som den skal eller fører til problemer under gjennkjenelse.

Forsøk å ta ut alt av ekstra komponenter i pcen, og kjør bare med en DVD-rom/CD-rom, en minnbrikke og en harddisk som du skal ha inn OS på.

Dersom du da klarer å få installert på maskinen, så kan du etter maskinen er oppe og går igjen forsøke å sette inn en og en komponent og la Windows finne disse og legge inn korrekt driver.

Dette var et helt vanlig problem under installasjon av Windows 98 i sin tid. Lydkort, nettverkskort og annet av tilleggskort kan føre til problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...