Gå til innhold

BK: Hils på Stan!

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle legge ut et "mislykket" bilde. Jeg skriver mislykket fordi det er så nære å være et knall-bilde. Bildet er kun resamplet til forumstørrelse og oppskarpet for web. Ellers er det helt originalt. Bildet har desverre ingen ting å gå på for beskjæring, så bildet forblir derfor skjevt. :no:

Fyren nede til venstre (i matchende farger), kunne vært lunsjen til Stan dersom jeg hadde hatt mer "luft" innenfor ramma til å komponere bildet bedre.

Vel, vel. Jeg er ellers veldig fornøyd med fargene i bildet, og som "portrett" av Stan kan det fungere (var egentlig det jeg hadde i tankene når jeg trykket på utløseren).

Håper likevel det kan falle i... ehh, "smak". :D:cool:

post-109531-1216294782_thumb.jpg

Edit: Tatt på Naturhistorisk Museum i Oslo, og han heter visstnok Stan...

Endret av Tor Arne Bjørn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke helt hva jeg skal si, er ikke noe ekspert selv men her er ihvertfall min mening.

Veldig fint motiv og ideen din er veldig god.

Bakgrunnen burde vært gjort noe med da den ikke er jevn men full i kotrast, tar lett oppmerksomhet men er vanskelig å gjøre noe med.

Prøv å få mindre dybdeskarphet i bildet slik at hodet blir sylskarpt mens resten av kroppen er ute av fokus.

Senker du lukkertiden ()ISO verdien og bruker litt blitz lyser du opp hodet mens resten av bildet blir litt mørkere, det er jo tross alt hodet som er sleve fokuset her som jeg har forstått det. På den måten vi kontrastene i bakgrunn også bli midre tydelig, prøv flere vinkler for å se hvordan lys og skygger blir påvirket.

Ellers er både bildet og motivet bra... lyst å si hvor det er?

Edit: Ser nå det var på museum i Oslo :D

Endret av Zatuu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...