fiskebollebiff Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Hei. Jeg lurte på om det finnes noen billige gjør det selv måter å få super8 over på DVD? Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Billigste måte er vel å filme av med DV-kamera under kontrollert lys. Et mye bedre alternativ derimot - er Pro8mm. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Litt avhengig av hvilke utganger kameraet har. Bl.a pinnacle har ulike sett med koblingsbokser med innganger fra ulike kilder og en firewire/usb utgang mot pc. Da får du overført til pcen og redigert med pinnacle for å brenne ut en dvd. Har sett slike sett slengt i tilbudskasser i ulike kjeder for langt under tusenlappen. Noen digitale videokamera har også innganger som du kan overføre til kameraet med og videre mot en pc eller dvd opptager. Siden super8 er analogt så bør du egentlig også ha en TBC på signalet inn, det har noen dvd brennere. Det ALLER enkleste er selvsagt å benytte deg av de ulike tilbudene fra folk som overfører for deg. Får gjevnlig reklame fra noen der du sender inn det du vil og får det tilbake på dvd. Koster 295,- mener jeg men aner ikke noe om kvaliteten. Det finnes også kort som omgjør analogt til digitalt, som dette: http://www.scandinavianphoto.no/product/it...spx?iID=1562285 men jeg aner ingenting om hva som er bra.. denne er jo også artig: http://www.firebox.com/product/2152/Pinnacle-Video-Transfer regner med den kan kobles direkte til dv inn på en dvd brenner. Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Siden super8 er analogt så bør du egentlig også ha en TBC på signalet inn, det har noen dvd brennere. Dude... Super 8 er ikke analogt. Det er FILM. Tviler på at D-100's Spr8-kamera har noen utganger.... Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2008 Helt riktig:ingen utgagnger Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Her finner du adressene til flere som overfører super 8-film til DV eller DVD: http://nva.no/standard6.asp?side=smalfilmoverf.inc Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Her finner du adressene til flere som overfører super 8-film til DV eller DVD: http://nva.no/standard6.asp?side=smalfilmoverf.inc Ellers driver både JapanPhoto og Fotohuset i Oslo med det... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Det er store kvalitetsforskjeller når det gjelder overføring av smalfilm. De fleste bruker gamle maskiner med dårlig CCD-sensor som gir blasse farger og uskarpe bilder, samt flimring. Noen bruker nyere maskiner som er en helt annen verden. Er du interessert i best mulig kvalitet, bør du teste ut aktuelle firma ved å sende én og samme rull til hver av firmaene for å se hvem som gir best kvalitet. Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Nå spurte trådstarter om billige gjør det selv-metoder, ikke om hvor han skal sende filmene. Men jeg drister meg likevel til å fortelle at jeg har brukt norsk Smalfilm i kristiansand, som visstnok er de eneste i landet som har flying spot scannere, som gir best kvalitet. Skarpheten avr det ikke noe å si på, men jeg var ikke helt fornøyd med lyden, som ble mye lavere enn den burde. Men det kan ha vært et engangstilfelle, og heldigvis hadde jeg backup av lydsporet og kunne bytte det ut. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Nå spurte trådstarter om billige gjør det selv-metoder, ikke om hvor han skal sende filmene. Men jeg drister meg likevel til å fortelle at jeg har brukt norsk Smalfilm i kristiansand, som visstnok er de eneste i landet som har flying spot scannere, som gir best kvalitet. Skarpheten avr det ikke noe å si på, men jeg var ikke helt fornøyd med lyden, som ble mye lavere enn den burde. Men det kan ha vært et engangstilfelle, og heldigvis hadde jeg backup av lydsporet og kunne bytte det ut. Bør dog nevnes at de er veldig dyre i forhold til mange andre. Men man får vel kanskje det man betaler for? Har ikke sett resultater fra Norsk Smalfilm selv, og vet ikke hva som menes med "flying spot" (muligens et "fint" ord), men nyere type maskiner med frame-by-frame scanning synes jeg også gir supre resultater. Tror ikke forskjellen i kvalitet er så stor at det forsvarer dobbelt pris. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå