Gå til innhold

Ut på tur med kjerringen. Hvor drar vi?

Anbefalte innlegg

Hei!

Forhåpentligvis er det noen her inne som kan hjelpe oss med dette. Vi har planer om å reise "et eller annet sted" i perioden fra 3 aug - 15 aug. Trenger ikke være hele den perioden, men imellom der ca.

Personlig har jeg aldri vært i "syden", og har egentlig lite lyst til det også da jeg har lyst å oppleve noe når jeg reiser. Jeg har ikke lyst å ligge en uke på stranda; og det er ikke fordi jeg ikke liker det, men fordi når man legger penger i en reise så vil jeg som sagt oppleve noe. Jeg utelukker ikke Syden pga dette, men inntrykket jeg har fått av "syden" er slik...

Kjæresten min har derimot vært sørover et par ganger, men hun er enig i det jeg sier ift reisemål.

Har sett mye på Barcelona, men ser at det fort blir _veldig_ dyrt å reise dit. Jeg er sånn sett åpen for de fleste steder i verden med forbehold om pris og valuta for pengene. Som en drøm har jeg også vært inne på NY og Tokyo. Mitt inntrykk av det etter å ha lest om det er at det virker som utrolig gøye byer å reise til, men ikke noe for 2 attenåringer.

Sjefen min har sagt at han sponser turen med 5000,- så da blir det meste litt billigere.

Jeg kan ikke legge skjul på at jeg er glad i shopping, så dersom reisemålet har slike muligheter blir jeg også "glad". Driver endel med fotografering selv så gode steder å reise til for slike muligheter verdsettes. Dersom byen viser seg å være god på priser på slikt utstyr tar jeg det med takk.

Dessuten bør jo stedet være greit ift kriminalitet. Orker ikke noe bloody beach opplegg...

Håper noen har noen gode forslag her. Må snart bestemme oss....

-J

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med en tur til Bergamo? Det går fly dit, og det er ikke langt med tog til byer som Milano, Brescia og Venezia. Hvis dere liker fornøyelsesparker er det heller ikke langt til Gardaland. Ryanair flyr Torp-Bergamo, så flyet burde ikke koste for mye. Evt. kan dere bo i Milano i stedet for Bergamo. Fin byferie, med noen opplevelser i nærheten (gamlebyen i Bergamo, Gardaland, Venezia, båttur på Gardasjøen osv.) Sikkert noen som vet enda mer om dette enn meg, som kommer med enda bedre "reklame". :p JEG likte hvertfall min ferie til Bergamo veldig godt. Godt og varmt er det også. Lykke til.

Et lite kart med de nærmeste byene og sånn.

italy-northern-c-encarta.gif

Lenke til kommentar

Det er veldig mange steder å reise til. Er det noe mer enn shopping og fotografering som dere ønsker å gjøre? Må det være strand der?

Barcelona trenger forresten ikke være et dyrt reisemål. Er du heldig flyr du dit for noen hundrelapper og hoteller finnes i alle prisklasser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...