jpsalvesen Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 150mm, f/7.1, 4sek, ISO100 Bildet er av en "noctilucent cloud" - disse er høyt, høyt oppe og lyste flott opp over Oslo i natt. Jeg tok mange flere bilder som ble litt stilige, men dette er jeg mest fornøyd med. Vad tycks? Lenke til kommentar
okasin Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Pent motiv Men kanskje litt grovt.. ? også er det en skjemmende lys prikk til venstre i bildet.. ellers fint bilde.. Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 17. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2008 Grovt? Jeg ser da ingen kjønnsorganer? Takk for kritikk. Jeg skal nok klare å kvitte meg med den hot-pixelen, tror jeg akkurat ikke utløste pixelmappingen med den eksponeringstiden. Lenke til kommentar
okasin Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Grovt? Jeg ser da ingen kjønnsorganer? Takk for kritikk. Jeg skal nok klare å kvitte meg med den hot-pixelen, tror jeg akkurat ikke utløste pixelmappingen med den eksponeringstiden. he he sorry ordbruken.. mente grovt som i grovkornete.. mente at bildet kunne vært litt mykere.. så hadde bildet vært "roligere" å se på Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 17. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2008 he he sorry ordbruken.. mente grovt som i grovkornete.. mente at bildet kunne vært litt mykere.. så hadde bildet vært "roligere" å se på Hehe. Jeg misforstod med vilje. Hva synes du/dere om denne versjonen? Jeg fant forresten ut at det ikke var noen hot pixel, men to vaskekte stjerner. De er uansett klona vekk. Lenke til kommentar
Carny Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Jeg likte første versjonen bedre. Den andre så mer ut som sjø, kanskje(?) Snodig at første bildet ble så kornete ved ISO 100.... Behagelig bilde i alle fall. Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 17. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2008 Takk for det, Carny Støynivået kommer av at jeg undereksponerte litt (med vilje) og ombestemte meg i etterkant. Jaja. Lenke til kommentar
okasin Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Likte bilde ditt mye bedre nå.. mye mer ro i bildet, og mer behagelig å se på.. ser for meg at det bildet kunne blitt flott med stor sort ramme rundt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå