Simen1 Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Jeg har hørt at det er tungvint å skifte lyspære (kjørelys) i frontlykta på en Ford Focus 2001-modell. Stemmer det? Hva koster sånne pærer? En hundrings? Lenke til kommentar
Painapple Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Kan du ikkje berre sjå i instruksjonsboka? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Med mindre det er xenon på den så koster nok ikke pæra mer enn en hundrings ja Hvor vrient det er vet jeg ikke, men er en del biler som må på verksted for pæreskifte/lykteskifte pga. gåen pære.. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2008 Hvor vrient det er vet jeg ikke, men er en del biler som må på verksted for pæreskifte/lykteskifte pga. gåen pære.. Det er det jeg har hørt ja. Lurte på om dette stemmer for Ford Fokus 2001. Det er ikke halogen. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Har du xenon-lykter koster pærene ganske mye, rundt 1000,- per stk. Lett å bytte selv hvis du har litt teknisk innsikt. Plugg av batteriet før du begynner, og bytt gjerne begge pærene samtidig så slipper du å få fargeforskjell. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Hvis det er xenon koster pæra sikkert 700++, også kommer montering i tillegg, tviler på det er bare bare å skifte selv på fabrikkmontert xenon Ikke kjøp noe "billig"-greier da de ofte ikke stemmer med originaltemperaturen.. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Hvis det er xenon koster pæra sikkert 700++, også kommer montering i tillegg, tviler på det er bare bare å skifte selv på fabrikkmontert xenon Ikke kjøp noe "billig"-greier da de ofte ikke stemmer med originaltemperaturen.. Jeg har byttet fabrikkmonterte xenon, det var faktisk "bare bare". Litt knotete å komme til siden jeg har store hender, men det var gjort på en times tid. Betalte 1600,- for to stk. pærer som jeg fant på finn.no. Koster vel mer fra fabrikk (Osram 6000K). Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Fabrikkmontert xenon er vel bare på 4300Kelvin så vidt jeg vet.. Men da er det jo greit å skifte, i hvertfall på bilen din Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Fabrikkmontert xenon er vel bare på 4300Kelvin så vidt jeg vet.. Men da er det jo greit å skifte, i hvertfall på bilen din Godt mulig, men jeg skrev aldri at de originale pærene var 6000K. Jeg skrev at de jeg byttet til var 6000K. Tre torx-skruer så var soklene løse. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2008 Kan du ikkje berre sjå i instruksjonsboka? Jeg har sjekket nå og det skal være svært enkelt å skifte selv. Det står at jeg trenger en 50/55 Watt H4L halogenpære med UV-filter. Da lurer jeg bare på hvor jeg bør kjøpe den og hvilken jeg bør velge. Kan jeg f.eks velge en av disse fra Biltema? Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Du kan bruke Biltemapærer, men jeg vil av personlig erfaring ikke anbefale deg disse. Jeg har riktignok bare brukt biltema-pærer på baklyktene mine, men disse røyk VELDIG ofte, snakk om minst én gang i måneden. Jeg gikk over til Osram-pærer og de har når vart ganske mye lenger. Osram får du på bensinstasjoner eller bilrekvisitabutikker. Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Har en 99 Focus, dvs pre-facelift med andre lykter, men plasseringen er lik. Det er ikke teknisk vanskelig å bytte pærer, men det er litt trangt bak høyre lykt pga den står nært batteriet. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2008 Pæra er byttet for lengst. Det var litt knotete å komme til men med litt fingernemhet smatt fjæra på plass til slutt. Det ble biltema-pære. Får se hvor lenge det varer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå