Kenny Bones Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 (endret) Hei, jeg har i lang tid tenkt å ordne en boks som skal være relativt liten, stillegående og så pen som mulig. Denne skal jeg ha et par harddisker i tenkte jeg i størrelsen 3.5" og i SATA. Tenkte så å ha en enkel XP-installasjon og bruke denne som filserver, mediaserver og SQL-server. Så jeg har kikket en del på utstyr for å bygge selv, men jeg finner lissom ingen kabinetter som er små nok og som heller ikke er pene nok. Men så fant jeg denne NAS'en. QNAP TS-209 2-Bay (ikke Pro) http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=341432 Noen som har erfaringer her? Betaler man mer enn nødvendig dersom man kjøper denne? Tenkte, en slik og en harddisk eller to burde jo ikke koste så altfor mye mer enn det her. Edit: Noen som vet om den har plass til to stk 3.5" disker? Endret 17. juli 2008 av Kenny Bones Lenke til kommentar
thmark Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Jeg har en slik utgave selv med 2 stk. 500GB Western Digital Caviar disker. Veldig godt fornøyd med denne boksen, bruker den mest til backup, tar liten plass og ingen merkbar støy. Tenker å utvide den med en mediaspiller, men usikker på hva som fungerer best. Noen som har forslag? Feks. D-Link Medialounge DSM510, Linksys Media Center Extender, Linksys Kiss 1600? Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 7. august 2008 Forfatter Del Skrevet 7. august 2008 Som mediaspiller har jeg PS3 selv, så jeg tenker ikke noe på det. Tenker bare å sette den opp med strippet XP eller lignende, kjøre RDP og MediaServer på den. Samt filserver og SQLserver. Ser for meg at dette må være helt genialt. Bare den er liten nok så Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå