AstroChicken Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Gårsdagens bilde til Mørk/Dyster uke. Et gammelt kjølelager(?) på havna i Narvik som jeg kjører forbi hver dag på vei til jobben. Hadde lyst å fotografere innvendig men må ha med *mye* lys for at det skal bli bra. Ganske solid 3-deling, men ikke mulig å komme høyt nok for fullstendig symmetri; kansje like greit? Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Jeg liker dette bildet godt, meget slitt og skummel bygning! Du har akkurat klart å skrape sammen nok lys til å få et skarpt håndholdt bilde her (f/4,5, ISO 400 og 1/60), bra. Lurer på hva de lukene var til? Kanskje dette bildet hadde tjent på litt mer spennende etterbehandling a la grønnskjær, økt kontrast, vignettering e.l.? Lenke til kommentar
Anew Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Motivet er godt sett, men jeg syns ikke perspektivet er helt heldig - du skulle hatt et tilt/shift-objektiv til jobben, eller du kan prøve noe magisk software - for dette hadde sett best ut om du kom rett på. Et industrielt motiv som dette tåler også vesentlig tøffere kontraster - prøv en kraftig(ere) S-kurve. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Helt enig med Anew. Prøv å rette det i Photoshop. Det kan være litt vanskelig i og med at det også er fortegning med her, men kanskje å starte med forsøke å rette den opp litt før du retter opp perspektivet. Lenke til kommentar
AstroChicken Skrevet 19. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2008 Har prøvd å rette opp bildet, men ble ikke helt fornøyd. Det var vanskelig å få allt til å se rett ut; noe ble forvrengt hele tiden. Jeg skal heller prøve teknikken med å fotografere motivet på lengre avstand slik at kamera blir vannrett, og klippe ut motivet i etterkant. Forhåpentligvis vil det gi rettere linjer å jobbe med. Lenke til kommentar
Carny Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Dette ble mye bedre! Likte dette langt bedre enn det forrige. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå