Gå til innhold

BK: Gammelt kjølelager (mørk/dyster uke)

Anbefalte innlegg

Gårsdagens bilde til Mørk/Dyster uke.

Et gammelt kjølelager(?) på havna i Narvik som jeg kjører forbi hver dag på vei til jobben. Hadde lyst å fotografere innvendig men må ha med *mye* lys for at det skal bli bra.

Ganske solid 3-deling, men ikke mulig å komme høyt nok for fullstendig symmetri; kansje like greit?

post-103109-1216285732_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg liker dette bildet godt, meget slitt og skummel bygning! Du har akkurat klart å skrape sammen nok lys til å få et skarpt håndholdt bilde her (f/4,5, ISO 400 og 1/60), bra. Lurer på hva de lukene var til? Kanskje dette bildet hadde tjent på litt mer spennende etterbehandling a la grønnskjær, økt kontrast, vignettering e.l.?

Lenke til kommentar

Motivet er godt sett, men jeg syns ikke perspektivet er helt heldig - du skulle hatt et tilt/shift-objektiv til jobben, eller du kan prøve noe magisk software - for dette hadde sett best ut om du kom rett på.

Et industrielt motiv som dette tåler også vesentlig tøffere kontraster - prøv en kraftig(ere) S-kurve.

Lenke til kommentar

Har prøvd å rette opp bildet, men ble ikke helt fornøyd. Det var vanskelig å få allt til å se rett ut; noe ble forvrengt hele tiden.

post-103109-1216504736_thumb.jpg

Jeg skal heller prøve teknikken med å fotografere motivet på lengre avstand slik at kamera blir vannrett, og klippe ut motivet i etterkant. Forhåpentligvis vil det gi rettere linjer å jobbe med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...