Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Løst: Bolt med runde kanter!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har også ett problem til! Boltene jeg skal ta ut sitter noe så inni h........

Har prøvd med latarm! Fastnøkkelen bøyde seg.

Den med runde kanter sitter like jævlig!

 

Varm godt opp med propan, så slår du på en pipe som er et hakk mindre. Bankingen vil i mange tilfeller få bolten til å løsne litt i gjengene.

 

Latmannsarm er ofte ikke det lureste. Jeg foretrekker å bruke en liten klubbe å slå på fastnøkkelen. Det skal ofte mye mindre til før den løsner da.

Lenke til kommentar

Et annet alternativ er å borre mitt i hodet på bolten med en bor som er litt større enn selve bolten. Når hodet da er borte kan du ta et skrujern og kakke bolten gjennom hva det nå enn er den går gjennom.

 

Hvis jeg forsto deg rett da det var hodet på selve bolten og ikke mutteren på motsatt side som var ødelagt.

Lenke til kommentar
Grisepigg- enkel metode, bare å banke på den riktige størrelsen

 

Hvis bolten først sitter så hardt at han har vridd hodet rundt, så kommer han med overveldende sannsynlighet også til å vri grisepikken av i hullet, og da har han enda større problemer ettersom det er særdeles hardt å bore ut en slik en igjen..

Lenke til kommentar
Grisepigg- enkel metode, bare å banke på den riktige størrelsen

 

Hvis bolten først sitter så hardt at han har vridd hodet rundt, så kommer han med overveldende sannsynlighet også til å vri grisepikken av i hullet, og da har han enda større problemer ettersom det er særdeles hardt å bore ut en slik en igjen..

Ikke en slik som du putter i hull. Men som ligner på en pipe, bare med skarpe spiralforma kanter- som griper mer og mer tak i det du tar i.

 

Skjønner?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...