Postkassestativ Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 (endret) Skal skifte ut en bærebru på bilen min! Problemet er at en bolt har fått slitt vekk kantene slik at pipenøkkelen bare hopper! Denne bolten sitter inni traversen, jeg vet ikke hvordan jeg skal få løs denne! Endret 21. juli 2008 av david_almli Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 17. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2008 Hvordan skal jeg få til å kutte den uten å rassere hele forstillinga! Har ikke sveiseapparat Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 17. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2008 Kommer ikke til med dremel heller, da den er for liten! Lenke til kommentar
C-angel Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 (endret) Har du ett bilde så vi kan se problemet. Blir litt enklere og se hvilke løsninger som kan fungere da.. Endret 17. juli 2008 av C-angel Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 få takk i en pipenøkkel som er litt mindre med 16 eller flere kanter så slår du den på bolten, etter det fester du pipa og skruer den av. gjorde det slik da låsebolten på et av hjulene mine gikk i stykker. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 17. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2008 Har også ett problem til! Boltene jeg skal ta ut sitter noe så inni h........ Har prøvd med latarm! Fastnøkkelen bøyde seg. Den med runde kanter sitter like jævlig! Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Har også ett problem til! Boltene jeg skal ta ut sitter noe så inni h........Har prøvd med latarm! Fastnøkkelen bøyde seg. Den med runde kanter sitter like jævlig! Varm godt opp med propan, så slår du på en pipe som er et hakk mindre. Bankingen vil i mange tilfeller få bolten til å løsne litt i gjengene. Latmannsarm er ofte ikke det lureste. Jeg foretrekker å bruke en liten klubbe å slå på fastnøkkelen. Det skal ofte mye mindre til før den løsner da. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 du kan jo prøve med en slik(klikkbart bilde): du ødelegger mutteren da, så kan du banke ut bolten med en hammer... Lenke til kommentar
eab Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Et annet alternativ er å borre mitt i hodet på bolten med en bor som er litt større enn selve bolten. Når hodet da er borte kan du ta et skrujern og kakke bolten gjennom hva det nå enn er den går gjennom. Hvis jeg forsto deg rett da det var hodet på selve bolten og ikke mutteren på motsatt side som var ødelagt. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Jeg sliper nye kanter (ca 1 nummer mindre) på bolten med vinkelsliper og bruker en skikkelig kraftig muttertrekker (1080Nm) men starter selvfølgelig ikke på max moment. 1 Lenke til kommentar
*martin* Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 (endret) fins noen piper som er lagd for og få løs bolter som er runde i kantan og, trur det er snap-on som har dem.Virker slik at jo hardere du prøver og skru opp, jo hardere fester pipa seg i metallet Endret 18. juli 2008 av *martin* Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Grisepigg- enkel metode, bare å banke på den riktige størrelsen Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Grisepigg- enkel metode, bare å banke på den riktige størrelsen Hvis bolten først sitter så hardt at han har vridd hodet rundt, så kommer han med overveldende sannsynlighet også til å vri grisepikken av i hullet, og da har han enda større problemer ettersom det er særdeles hardt å bore ut en slik en igjen.. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Grisepigg- enkel metode, bare å banke på den riktige størrelsen Hvis bolten først sitter så hardt at han har vridd hodet rundt, så kommer han med overveldende sannsynlighet også til å vri grisepikken av i hullet, og da har han enda større problemer ettersom det er særdeles hardt å bore ut en slik en igjen.. Ikke en slik som du putter i hull. Men som ligner på en pipe, bare med skarpe spiralforma kanter- som griper mer og mer tak i det du tar i. Skjønner? 1 Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 20. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2008 Har fått opp bolten nå! Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 20. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2008 Kraftpipe som jeg slo inn på bolten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå