PelleP Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 For en tid siden sluttet min PC å svare ved oppstart. Den startet kun i sikkermodus. Jeg greide ikke å finne løsningen på problemet og bestemte meg derfor for å formatere harddisken. Etter å ha gjort det så får jeg ikke skjermkortet til å fungere. W98 finner ikke skjermkortet eller identifiserer det som et Standard skjermkort VGA. Jeg har prøvd å installere det, både ved automatisk innstallasjon og manuell installasjon, men får det ikke til å virke. Jeg har prøvd å installere det gamle skjermkortet også, men heller ikke det fikk jeg til å fungere. Til å begynne med når jeg startet opp etter innstallasjon av skjermkortet så fikk jeg beskjed om at skjermkortet ikke var konfigurert skikkelig. Når jeg gikk inn på enhetsbehandling så var der for så vidt et skjermkort der, men det var ikke noe navn på den. Etter å ha prøvd å innstallere noen ganger så fikk jeg til slutt W98 til å gå med på at det var 3D Blaster Banshee fra Creative som var skjermkortet, men jeg fikk det fortsatt ikke til å fungere. I egenskaper for kortet sto det denne enheten fungerte som den skulle, feilen lå i hovedskjermkortet. Reparer hovedskjerkortet for å løse problemet. Bare vrøvl spør du meg, det er ikke noen integrert skjermkort på hovedkortet og det er ikke installert noe annet skjermkort heller! I systeminformasjon/komponenter fikk jeg feilmeldingen ?kan ikke laste drivere?. Etter å igjen ha formatert harddisken og prøvd å innstallere skjermkortet finner ikke W98 noe skjermkort i det hele tatt. Jeg har installert både driverne som fulgte med skjermkortet og den siste oppdaterte driveren jeg fant på nettet. Det har ikke gjort noen forskjell. Hva #### skal jeg gjøre?? Lenke til kommentar
wizkid Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Hva med å legge inn et OS som fungerer... f.eks. winxp. Om dette er et nvidia-kort og du kommer deg inn i sikkerhetsmodus, evt. vga-modus så er det lurt å laste ned siste offisielle driver fra nvidia.com. Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Hvis du går til Kontrollpanel > (Maskinvare) > Enhetsbehandling og til skjermkort kan det være at det er en konflikt mellom standard VGA-driverne og De riktige driverne. De riktige driverne vil da hvises med et gult utropstegn, som viser at de er i en konflikt og ikke brukes. Hvis dette er tilfellet trenger du bare slette standard-driverne og starte på nytt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå