EiSvIn Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 På jakt etter motiver til ukens utfordring snublet bokstavlig over denne grana, og etter litt jobbing i manuell modus syntes jeg resultatet ble ganske bra. Jeg vil gjerne ha kritikk på komposisjonen, og om noen har noen idéer om det kan hentes ut med fra bildet med litt bearbeidelse (bildet kommer rett fra kameraet slik det er nå). Lenke til kommentar
Anew Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 (endret) Jeg syns nok desverre ikke dette er et særlig spennende bilde. Det er fryktelig rotete, med kvister i alle retninger, og selv om det er lett å se hva som er motivet, så er det ikke lett å se hvorfor dette skal være interessant. Det er liksom ikke noe mer enn et dødt tre, som har falt - det er ingenting her som engasjerer. Skal du klare å få et bilde av noe så lite spektakulært som et tre i en skog til å bli nogen lunde interessant, må nok sterkere lut til. Prøv en annen vinkel (kan du få noe ut av pinnene som stikker ut?) eller et annet utsnitt (fungerer stammen i en sammenheng), men jeg er ikke blant de som mener at det er et motiv i alt - av og til ser man noe som er kult, men som ikke lar seg formidle i et bilde. Endret 17. juli 2008 av Anew Lenke til kommentar
EiSvIn Skrevet 17. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2008 Hm, ser på skjermen på jobben at lyset kommer frem på en helt annen måte enn på laptopen hjemme. Bildet slik jeg har sett det hjemme er mye mørkere, bare med stammen som blir lyst opp. Skal se om jeg får fikset det litt mer slik jeg vil at det skal være. Lenke til kommentar
jimdidr Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 (jeg har skikkelig blitt en sånn *RAW fil, min RAW fil.* person) Om du sitter med raw fila ville jeg prøvd å endre på Vibence og saturation, treet er dødt litt dystre farger(grålig) tror jeg kunne illustrert dette, muligens bare sette ned saturation eller bare sette ned vibrance det må du bare prøve selv og se hvordan det blir. også en linsevignet(fattigmans ramme) tror jeg kunne satt omgivelsene litt ut av "fokus"(mindre forstyrrende) det vill muligens også få bildet til å se litt eldre ut, i min mening. unde "HSL/Grayscale" taben, og så under "luminance" kan du skru ned spesifikke farger, se om du finner noen i bakgrunnen som ikke trenger å være noe sortens blikk fang... (men selvfølgelig ikke overdriv det.) Om du derimot ikke har RAW filen vet jeg ikke mye du kan prøve Selvfølgelig er ikke dette noe du bør gjøre med alle bilder men om du liker dette og vill se hva du kan få det til å se ut så er dette mine tips. (Alt er en smak sak.) PS: Jeg gikk en tur i skogen i mai, da fant jeg ett helt tre som var gnagd helt ned av elg (var ikke en bit av bark eller ett blad igjen på treet), men jeg fikk ikke til å ta ett bra bilde av det så gamen var tapt der og da Lenke til kommentar
EiSvIn Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2008 Forsøker i en ny versjon, som kanskje får frem mer av det lyset jeg ble fascinert av. Lenke til kommentar
jimdidr Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Forsøker i en ny versjon, som kanskje får frem mer av det lyset jeg ble fascinert av. Jeg må si jeg likte denne versjonen(sjekk ordboka.) mye bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå