Antsirabe Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Er det noen som kan fortelle meg om det går an å koble ut airbagen høyre foran på en 2005-2006 Caravelle? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 For å ha barnesete forran må det kobles ut permanent på merkeverksted og godkjennes av biltilsynet og inn i vognkortet under merknader Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Tja, Enkleste måten er å dra ut sikringen til airbag systemet og fjerne pæra fra airbaglyset. Da vil ikke noen fatte mistanke ved en teknisk kontroll, men da er og alle airbagene koblet ut. Å dra ut ledningen til den ene airbagen funker heller ikke da systemet merker at noe er feil og kobler ut alle. Måten "proffene" gjør det på er å koble ut ledningen til passasjerairbaggen og bytte denne ut med en motstand slik at systemet tror at den er der. Husk tilsutt at det kun er forbudt å ha bakovervendt barnesete der det er airbag. Snur du setet så skal det være helt i orden. Jeg har sønnen min på 1,5år i framsetet med barnesetet fremovervendt. Jeg har da satt setet helt bak slik at han ikke sitter nærmere dashbordet enn en voksen ville gjort. Føler ikke at dette er galt. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 (endret) Har ikke caravellene sånn nøkkel for og koble ut airbaggen på passasjersiden? Jeg har vært borti dette før, men husker ikke hva det blei til. hmmm... tror kanskje vi måtte kjøpe en dings hos møller for og få kobla den ut. Hvis det var Caravelle. Sette noe greier på ledningen. En rød dings. Jeg skal sjekke ut litt i løpet av dagen.. Endret 21. juli 2008 av Mekker`n Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Det går sikkert å ta ut ledningen, å sette på en motstand tilsvarende airbaggen Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Det går sikkert å ta ut ledningen, å sette på en motstand tilsvarende airbaggen Jupp hvis du ikke finner noen bryter er dette løsningen. Den motstanden var en rød dings når jeg gjorde det. Må kjøpes hos møller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå