Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er hun interresert eller ikke?

Gjest GjestAlf

Anbefalte innlegg

Gjest GjestAlf

Har havnet i en sitasjon jeg trenger hjelp med å tolke. Jeg er en fyr på 18 som har ei vennine som er to år yngre. Vi kommer veldig godt overrens, har samme musikksmak, interesser osv osv. Hun sa en gang at hun trodde vi kunne passet godt sammen, liker meg for ditt og datt. Jeg har nå klart å forelske meg i denne jenta, men da jeg prøver å "ta steget videre" får jeg beskjed om at hun ikke er interresert, tross i hva hun har sagt. Har tenkt tanken på at det kanskje er noen andre hun liker. Det merkelige er at hun er en veldig pen, utadvendt og sosial person, men har tross i det aldri hatt kjæreste, selv om jeg vet at flere enn meg som har vært interresert.

Dette har vel pågått i ca 6mnd og jeg har lagt det bak meg, men det plager meg fortsatt ettersom jeg liker henne veldig godt og det at hun først sier masse positivt for så si at hun ikke er interresert forvirrer meg.

Jeg har nærmest gitt opp å få noe mer ut av dette og skal prøve å bare være venner, men jeg kunne godt tenkt meg å få andres mening om hvorfor hun sier det hun sier og hvordan de ville taklet situasjonen. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En av to ting slår meg som sannsynlige forklaringer.

Den ene er at hun rett og slett ikke vet selv. Når man er 16 år så er de fleste følelsene nye og anneledes enn det de var for få år siden.

Den andre mulige forklaringen er at hun liker å bli jaget. Jeg vet om mange jenter som elsker å spille slike psykologiske spill.

Hvis du prøver å henge litt mindre med henne (men fortstatt holde kontakten) og prøver å henge med noen andre veninner og ser om hun forandrer oppførsel så kan det være det siste. Hvis hun ikke forandrer oppførsel så kan det være det første. Eller så kan det være en million andre grunner.

Det verste som kan skje er at du har havnet i "bestevenn"-kategorien og den er det veldig vanskelig å "gå videre" fra. :(

Lenke til kommentar

Nå kan det jo faktisk være at hun bare verdsetter deg som en god venn og liker å fortelle deg hvor mye du betyr for henne. Det trenger jo ikke automatisk bety at hun er interessert i deg, men at hun som sagt setter pris på at hun har en så god venn. All vennlighet trenger ikke bety interesse :p

Endret av Jordbaerdrops
Lenke til kommentar
Gjest Guest_Alf_*

Selvsagt ikke, men det er mye pga noen ting som jeg ser på som noe du ikke sier til en venn at jeg er litt forvirret, hele vennskapet har egentlig alltid vært småflørtete. Men, som du sier, så trenger ikke det å bety noe.

Lenke til kommentar

Hadde ei venninne som var litt for "på" meg og. Vi kyssa/klina aldri, men hun var veldig inn på meg. Og hu sa at hu likte meg og sa mye positivt om meg til andre og meg. Prøvde meg på hu for litt sida men da fant jeg ut at hu bare ville være venn.. Men om du ikke klarer å slå ann med denne jenta så finnes det alltid flere jenter der ute! ;)

Lenke til kommentar

Bah, dette er et trist tilfelle. Dette er nok et eksempel på hvor komplisert jenter skal gjøre det for oss gutter. No offence, men høres ut som denne jenten hører med den gruppen jenter som har en defekt hjerne, og som nevnt tidligere, må bli jaget og gir falske tegn og forhåpninger for sin egen fornøyelse. Du kan jo prøve å kysse henne da, og kanskje kåtheten hennes tar over følelsene og hun faktisk begynner å like deg som kjæreste. (obs! dette skjedde med meg men så da hun ikke var kåt lengre var vi bare "venner" igjen og der satt jeg med DET håpet, skjønner? Vær forsiktig!) Hvis ikke er jo faktisk det letteste å bare spørre henne rett ut, som nevnt tidligere.

Imho bør du finne deg en annen, høres ut som denne er problemskaper :) Og, tro det eller ei, det fins jente der ute som IKKE er problemskapere. Mange fisk i havet ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...