Gå til innhold

Bestiller PC om 2 dager siste sjekk 15k

Anbefalte innlegg

Men hva med NorthQ NQ-3580 Siberian Tiger? Hvis jeg bestiller den, er det noe mer jeg trenger? Kjølepasta, Kjølevæske, vann?!

HVem er best av NorthQ NQ-3580 Siberian Tiger og TRUE kjøleren med alt dere har sakt?

Endret av Rudde93
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med NorthQ NQ-3580 Siberian Tiger trenger du ikke noe mer, men uansett bør du bruke Arctic Silver 5 på have enn du velger.

NorthQ NQ-3580 Siberian Tiger yter ganske likt TRUE med 2 vifter, ikke noe store yteslesforskjeller. Men den har betydelig mindre støy. Den slipper også varmen ut av kassen, og dette gir litt kjøligere intern temperatur. Men det blir ikke så store forskjeller.

Lenke til kommentar

Seriøst, skal du har vannkjøling, tar du det som et eget prosjekt.

Det er jo ikke noe poeng å kjøpe avnnkjøling fordi det ser kult ut.

True kjøler like godt som alle disse enkeltsystemene.

Det er veldig mye å velge mellom, og skal man i gang, er jo kjøling av GPU også rimelig aktuellt.

Kjøp TRUE nå du, så tar du en ny runde med vannkjølingskomponenter.

e

Lenke til kommentar

Det er veldig mye å velge mellom, og skal man i gang, er jo kjøling av GPU også rimelig aktuellt.

e

Enig, det er ikke mye å skryte av den vannkjølinga der.

Lenke til kommentar

e

Hvordan kan du se på det som ett prosjekt? De sier jo på hardware.no at den er enklere å montere enn en luftkjøler :S

Men trenger jeg no annet bortsett fra kjølepasta?

Og nei jeg har ikke lys på vannkjøleren fordi det er "kult" jeg vil ha den fordi den visstnok skal være bra og den er billigere enn ett komplite TRUE kjøleutstyr.

Og hvem vifte er best av Denne og denne? Syns 26 dB er litt mye. Eller hva med Noctua NF-P12 Er den like bra som Papst viftene?

Endret av Rudde93
Lenke til kommentar

Det Espen W mener er vel egentlig at når du skal ha Vannkjøling så burde du kjøpe ordentlig utstyr som kjøler vesentlig bedre enn luftkjøling, ergo må du kjøpe deler vær for seg (men dette blir også dyrere). Dette er jeg helt enig i, synes det nesten bare er tull å ha et slik vannkjøling på CPU'n.

Angående vifte vil jeg anbefale den med 26 Db, pga de "ekstreme" mottryksegenskapene, men den 19 db'n er også veldig god (og bedre enn Noctua'n).

Har testet Noctua'n og synes den er mye dårligere enn diverse nyere Papst vifter (itillegg har den en stygg farge :roll: ).

Du trenger ikke annet en kjølepasta itillegg til den vannkjølinga for å kjøle ned CPU'n.

Igjen: Jeg ville heller ha gått for TRUE kjøler pluss en vifte og kjølepasta.

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Vet ikke hvor langt du har kommet nå, men kjøp en sprek vifte og en viftestyring, så kan du skru ned viftene om natta, når du surfer osv, og skru opp etter behov.

Kan bekrfte at Giallorossis antagelser om hva jeg mente om vannkjøling er riktige.

Glem komplette enkeltsystemer, og gå for et solid opplegg som gir de fordelene et godt vannkjølingsystem har å by på.

E

Lenke til kommentar
Når jeg har hatt på PC*en på natta tar jeg av kabinett siden, skrur av frontvifta og har abre på CPU kjøler (STandar) 8800 GTX (skjermkortet [60%]) og en 100% lydløs vifte bak.

Har du bestilt Pc-deler enda?

Som Espen W sier, det er mulig å kjøpe Viftestyring å koble på vifter for å stille manuelt på turtallet.

Jeg kan ikke si om du er ømfintlig utifra det du sier, det er noe du må finne ut av selv. Men siden du er usikker, så koster ikke en Viftestyring altfor mye (får vel en brukbar en til 300-350), så ville nok jeg også gått for en slik. :)

Lenke til kommentar

Hvis du skal Vista, den har en ny og forbedret "sleep" funksjon som du kan bruke om natten. Da blir Pcen helt stille, ingen vifte går i "sleep" mode. Pcen vokner opp i løpe av par sekunder, med alle "sessions" intakt.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Med Vista, tenger man ikke viftestyring for å sove i ro, men jeg kunne tenke meg en bra viftestrying i disse varme sommer dagene. Nå har jeg 6 vifter + CPU vifte :p og det begynner å bli godt hørbart. jeg kunne tenke meg en bra viftestyring for å kunne skru dem ned av og til.

Jeg har følgt med viftestyring, hva anbefaler dere?

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...